Internet2020-07-22
0

Google ucina reklamy serwisom z fake newsami o koronawirusie

Fot. PixabayFot. Pixabay

W połowie sierpnia Google zacznie banować reklamy w serwisach internetowych rozpowszechniających teorie spiskowe o koronawirusie.

Zakaz wyświetlania reklam z ekosystemu Google'a w witrynach szerzących dezinformację o Covid-19 zacznie wchodzić w życie 18 sierpnia. W pierwszej fazie banowane będą reklamy z najbardziej szkodliwych podstron danego serwisu, później blokada reklamową zostanie objęta cała witryna. Przyłapany na trwałym rozpowszechnianiu fake newsów wydawca nie będzie miał już możliwości korzystania z platform reklamowych Google’a.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/szczepionka-przeciwko-covid-19-najwczesniej-wiosna-2021-r ##

- Wprowadzamy dodatkowe zabezpieczenia, rozszerzając nasze zasady dotyczące szkodliwych treści zdrowotnych zarówno dla wydawców, jak i reklamodawców, o niebezpieczne informacje dotyczące kryzysu zdrowotnego, które są sprzeczne z konsensusem naukowym - mówi rzecznik Google’a.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/facebook-falszywe-wiadomosci-jak-rozpoznac-fake-newsy ##

Nowa zasady polityki reklamowej Google ma pomóc w zwalczaniu różnych teorii spiskowych o koronawirusie, np. obwiniających o wywołanie pandemii Billa Gatesa bądź że wirus został stworzony w Chinach jako broń biologiczna.

Google w ostatnich miesiącach uważnie śledzi wszelkie próby reklamowania się w kontekście koronawirusa. W majowym raporcie koncernu podano, że od początku pandemii Covid-19 usunięto kilkanaście milionów reklam produktów pożądanych w tym trudnym czasie, jak maseczek ochronnych czy preparatów odkażających.

Google wprowadził ogółem 31 nowych aktualizacji swojej polityki jako odpowiedź na problemy z reklamami w różnych branżach: od finansów po opiekę zdrowotną i wsparcie techniczne.

Czytaj także: Google Maps ułatwi podróżowanie. Będą opcje połączenia prywatnego transportu z komunikacją publiczną

W pierwszym kwartale br. koncern Alphabet, do którego należy Google, zanotował wzrost przychodów o 13 proc. do 41,16 mld dolarów i zysku netto z 6,66 do 6,84 mld dolarów. Z kwartału na kwartał nastąpił spadek, co firma tłumaczy spowolnieniem wywołanym przez pandemię koronawirusa.

Czytaj więcej: Wygraj 10 tys. dolarów

Autor:jd

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas