Google wprowadziło etykietę "Na komórki", która pojawia się przy linkach do stron internetowych zoptymalizowanych pod kątem wyświetlania na ekranach urządzeń mobilnych.
Zazwyczaj w przypadku gdy strona internetowa nie została zoptymalizowana do oglądania na telefonie komórkowym, tekst jest mały, linki są zbyt małe i trudne do kliknięcia, a treści witryny nie da się obejrzeć bez konieczności przewijania w bok.
Aby pomóc użytkownikom, Google podpowiada teraz, które strony internetowe oferują dobre doświadczenie na urządzeniach mobilnych, poprzez umieszczenie przy nich w wynikach wyszukiwania etykiety "Na komórki".
Taką etykietę mogą uzyskać strony spełniające odpowiednie kryteria. Przede wszystkim nie mogą one korzystać z oprogramowania rzadko obsługiwanego przez urządzenia mobilne (np. Flash), tekst na stronie jest czytelny bez powiększania, rozmiar treści jest tak dobrany, że użytkownik nie musi przewijać strony w poziomie ani jej powiększać, a linki są tak oddalone od siebie, że kliknięcie tego właściwego nie jest trudne.