Internet2010-07-30
2

Google traci na globalnym rynku wyszukiwarek, w górę Baidu

Wartość globalnego rynku reklam w internetowych wyszukiwarkach sięgnęła w II kwartale bieżącego roku 6,2 miliarda dolarów.

To o 2,7 proc. więcej w porównaniu z pierwszymi trzema miesiącami 2010 roku - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics.

Lider rynku jakim jest Google zanotował w tym samym czasie niewielki wzrost przychodu z reklam w swojej wyszukiwarce, ale jego udział w globalnym rynku zmniejszył się o 1,4 pkt. proc. - z 71,1 do 69,7 proc.

Tymczasem na problemach giganta z Mountain View w Chinach zyskała dominująca w Państwie Środka wyszukiwarka Baidu. Zanotowała ona 76-proc. wzrost przychodu w ujęciu rocznym i 49-proc. wzrost w ujęciu kwartalnym, a jej udział w światowym rynku zwiększył się z 3,2 do 4,6 proc.

Tym samym Baidu wyprzedziła Yahoo Japan i zblizyła się do firm Yahoo i Microsoft, które znajdują się za Google.

"Wzrost przychodu Google ciągle zwalnia. Zachodni rynek wyszukiwarek osiąga dojrzałość, a Google ma problemy ze zdobywaniem udziału na szybko rozwijających się rynkach azjatyckich. Coraz ważniejsze dla Google będzie znalezienie nowych źródeł przychodu, które zrównoważą wolniejszy wzrost firmowej wyszukiwarki" - stwierdził Martin Olausson, dyrektor w Strategy Analytics.

Zobacz tabelę

Autor:km

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas