Koncern Google usunął ze swojego sklepu Google Play Store prawie 600 aplikacji, które nie spełniały standardów wymaganych przez firmę. Usunięte programy wyświetlały użytkownikom irytujące i szkodliwe reklamy, większość z nich pochodziła z Indii, Chin i Singapuru.
O zdecydowanych krokach podjętych przez Google wobec aplikacji, które nie spełniały odpowiednich standardów reklamowych koncern poinformował na swoim blogu.
600 aplikacji poza Google Play Store
W ostatnim czasie Google usunął ze swojego internetowego sklepu Play Store prawie 600 rozmaitych aplikacji które funkcjonowały wbrew regulaminowi platformy.
Jak wyjaśnia Google zablokowane aplikacje wyświetlały użytkownikom irytujące i szkodliwe reklamy. Chodziło m.in. o bannery zajmujące cały ekran smartfona, czy też takie reklamy które pojawiały się w trakcie prowadzenia rozmów telefonicznych przez użytkowników.
Google zaznacza, że oprócz usunięcia aplikacji z Play Store zostały one także pozbawione możliwości monetyzacji na platformach Google AdMob oraz Google Ad Manager. Według informacji podanych przez serwis BuzzFeed większość usuniętych aplikacji pochodziła z Indii, Chin oraz Singapuru, zaś ponad 40 należało do jednej chińskiej firmy Cheetah Mobile.
Sztuczna inteligencja walczy z reklamami
Na blogu Per Bjorke, senior product manager w Google zaznacza, że koncern cały czas aktywnie walczy z deweloperami stosującymi w swoich aplikacjach niedozwolone formaty reklamowe.
Według zapewnień nad wykrywaniem intruzywnych reklam w aplikacjach w koncernie pracuje dedykowany do tego zespół ekspertów, który przez cały czas jest rozbudowywany.
Poza tym Google stworzył mechanizmy oparte na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym, które mają wspierać specjalistów w szybkim identyfikowaniu aplikacji w App Store stosujących irytujące formaty reklamowe.
Zysk netto holdingu Alphabet, do którego należy Google wyniósł w IV kwartale 2018 roku 8,95 miliarda dolarów, w porównaniu do 3,02 miliarda dolarów straty w analogicznym okresie roku 2017. W tym samym czasie o 22 proc. zwiększył się przychód Alphabet - z 32,32 miliarda dolarów do 39,28 miliarda dolarów.
Samo Google zanotowało przychód w wysokości 39,12 miliarda dolarów, co także oznacza wyraźny wzrost rok do roku (z 32,19 mld dol.), a zysk operacyjny zwiększył się z 8,6 miliarda dolarów do 9,7 miliarda dolarów.