Internet2015-02-10
2

Google walczy z oszustami, w 2014 r. usunął 524 mln reklam

W 2014 r. koncern Google zablokował w swoich serwisach ponad 214 tys. reklamodawców promujących produkty niezgodnie z prawem i regulaminem internetowego giganta. - Uważamy, że jakość reklam publikowanych na naszych platformach powinna być równie wysoka jak jakość wszystkich naszych produktów - mówi serwisowi Wirtualnemedia.pl Piotr Zalewski z polskiego oddziału Google.

Wnioski dotyczące walki z nieuczciwymi reklamodawcami w 2014 r. Google ujął w corocznym raporcie „Fighting Bad Advertising Practices on the Web” i opublikował na swoim blogu.

Ze statystyk wynika, że w ciągu 12 miesięcy ub. r. Google usunął ze swojej sieci reklamowej 524 mln reklam pochodzących od ponad 214 tys. różnych podmiotów. - To walka, która trwa każdego dnia - podkreślił w komentarzu do raportu Vikaram Gupta, dyrektor ds. reklam w Google. - Nieuczciwi reklamodawcy zastawiają na użytkowników coraz bardziej wyrafinowane pułapki, zatem my także musimy wciąż rozwijać i doskonalić metody wykrywania i skutecznego usuwania przekazów reklamowych niosących ze sobą niedozwolone treści - zaznaczył Gupta.

W ciągu 2014 r. Google usunął ze swoich platform ok. 7 tys. reklamodawców za promowanie podrobionych towarów. Liczba tych podmiotów z roku na rok maleje - w 2013 r. usunięto 14 tys., a w 2012 r. 82 tys. firm reklamujących podróbki.

Z powodu rozpowszechniania złośliwego oprogramowania z serwisów Google usunięto w 2014 r. 250 tys. stron internetowych, 33 tys. sprzedawców zostało zablokowanych w związku ze stosowaniem niedozwolonych praktyk na platformie Google Shopping, a 5 tys. reklamodawców zniknęło z sieci Google za próby wyłudzenia od użytkowników pieniędzy i poufnych danych.

- Uważamy, że jakość reklam publikowanych na naszych platformach powinna być równie wysoka jak jakość wszystkich naszych produktów - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Piotr Zalewski, communications & public affairs manager w Google Polska. - Nasze platformy reklamowe należą do najpopularniejszych na świecie, stąd przyciągają też uwagę osób chcących wprowadzić użytkowników w błąd, a my kategorycznie walczymy z tym procederem. Podsumowanie tych działań publikujemy w corocznym raporcie, w którym dokładnie pokazujemy jak walczymy ze szkodliwymi reklamami w naszej sieci reklamowej i na naszych platformach - wyjaśnia Zalewski. Przy okazji precyzuje także, jakie reklamy Google uważa za nieuczciwe i szkodliwe. - Szkodliwe reklamy to takie, które wprowadzają użytkowników w błąd, oszukują, stosują mechanizmy typu phishing, próbują wykraść dane czy łamią zasady programu reklamowego AdWords. W 2014 roku usunęliśmy ponad pół miliarda takich reklam i zablokowaliśmy ponad 200 tys. oszustów podających się za reklamodawców - podsumowuje Zalewski.

Autor:ps

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas