Internet2016-04-22
0

Google z mniejszym wzrostem wpływów z reklam

Po wielu latach szybkiego rozwoju, w bieżącym roku tempo wzrostu przychodu z reklam Google spadnie do poziomu jednocyfrowego - prognozuje firma eMarketer.

Jeszcze w ubiegłym roku przychód z reklam Google zwiększył się w porównaniu z wcześniejszymi dwunastoma miesiącami o 15 proc. W tym roku wpływy internetowego giganta z tego tytułu mają sięgnąć 57,8 miliarda, przy wzroście już tylko o 9 proc.

Pomimo tego spowolnienia Google i tak pozostaje zdecydowanym liderem rynku. Według eMarketera, w tym roku udział Google w całkowitym przychodzie z reklam w przestrzeni cyfrowej sięgnie 30,9 proc., podczas gdy drugiego Facebooka - 12 proc. Jeszcze wyraźniejszą przewagę Google ma w segmencie wyszukiwarek, gdzie jego udział sięga ponad 55 proc.

Ponadto firma z Mountain View kontroluje 1/3 globalnego rynku reklamy w mobilnym internecie. Google ma tutaj zanotować w tym roku ponad czterokrotnie szybszy wzrost przychodu niż w przypadku całkowitych wpływów z reklam, a w roku 2018 ma to być wciąż blisko dwukrotnie szybsze tempo wzrostu.

Istotną rolę dla wzrostu wpływów Google z reklam odgrywa YouTube. W 2015 roku wygenerowany przez serwis wideo przychód z reklam zwiększył się o 40,6 proc., a w roku bieżącym ma wzrosnąć o kolejne 21,1 proc. W ujęciu geograficznym, najszybciej wpływy z reklam YouTube rosną w USA.

 

Autor:km

Więcej informacji:Google

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas