W październiku br. liderem sprzedaży wśród tygodników opinii był - tak jak rok wcześniej - “Gość Niedzielny”, który znalazł się przed “Polityką” i “Uważam Rze”. Najwięcej stracił “Przekrój”, którego sprzedaż ogółem spadła już poniżej 30 tys. egz.
Średnia sprzedaż ogółem “Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) w październiku br. wyniosła 143 517 egz. i była o 0,46 proc. wyższa niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu utrzymała się “Polityka”, której sprzedaż ogółem względem października ub.r. spadła o 4,21 proc. do 133 844 egz.
Trzecią lokatę zajął wydawany od lutego br. tygodnik “Uważam Rze” (Presspublica). Jego wynik uplasował się na poziomie 133 561 egz.
>>> Kolejne zwolnienia w “Przekroju”
Największy wzrost sprzedaży zanotował zajmująca szóste miejsce “Gazeta Polska” (Niezależna Wydawnictwo Polskie). Jej sprzedaż ogółem wzrosła o 4,63 proc. do 66 309 egz.
Najwięcej stracił natomiast plasujący się oczko niżej tygodnik “Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój). Jego wynik sprzedażowy zmalał aż o 31,16 proc. do 28 237 egz.
Zobacz tabelę
Porównując dane z października br. do danych z września br. widać, że największy spadek wynoszący 10,44 proc. zanotował “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), a najwięcej zyskał “Gość Niedzielny” (6,16 proc.).
Spośród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej zarówno “Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś) jak i “Forum” (Polityka Spółdzielnia Pracy) zanotowały w październiku spadki sprzedaży. Najwięcej stracił ten drugi tytuł (3,45 proc.).