Reklama2012-04-17
0

GroupM: 85 mld USD na reklamę online w 2011 r.

W 2011 roku globalne wydatki na internetową reklamę sięgnęły 84,8 miliarda dolarów i były o 16 proc. większe w porównaniu z rokiem 2010.

Tak wynika z danych należącej do holdingu WPP Group agencji GroupM, która podaje, że internet odpowiadał w zeszłym roku za ponad 17 proc. całkowitych globalnych nakładów na reklamę.

W ujęciu regionalnym, największym rynkiem reklamy online była Ameryka Północna (34,5 mld USD, z czego USA - 32,2 mld USD), przed regionem Azji i Pacyfiku (24,8 mld USD) oraz Europą Zachodnią (21 mld USD).

GroupM prognozuje, że w bieżącym roku globalne wydatki na internetową reklamę zwiększą się o prawie 16 proc., do 98,2 miliarda dolarów, co będzie stanowiło blisko 19 proc. całego reklamowego rynku. W Ameryce Północnej na reklamę online przeznaczonych ma zostać 38 miliardów dolarów (USA - 35,4 mld USD), w regionie Azji i Pacyfiku - 31,4 miliarda dolarów, a w Europie Zachodniej - 23 miliardy dolarów.

Autor:km

Więcej informacji:GroupM, reklama online

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas