Firma ubezpieczeniowa Allianz Group rozstrzygnęła przetarg dotyczący globalnej obsługi mediowej. Do współpracy wybrała GroupM (należą do niej takie agencje mediowe, jak Wavemaker, Mindshare, EssenceMediacom).
Rozstrzygnięcie przetargu przez Allianz Group i wybór GroupM polega na utrzymaniu dotychczasowej współpracy z agencją EssenceMediacom, która już pracuje dla ubezpieczyciela na 9 rynkach, w tym w Stanach Zjednoczonych.
Teraz ta współpraca - w ramach zakończonego przetargu - zostanie rozszerzone o kolejnych 20 rynków na świecie.
I tak agencja Mindshare będzie obsługiwać około dwie trzecie rynków światowych, natomiast mSix&Partners będzie wspierać Allianz w Niemczech, gdzie ma swoją siedzibę.
Wcześniej Allianz mediowo pracował na różnych rynkach z takimi agencjami, jak Omnicom, Publicis i Jellyfish.
Według najnowszych danych COMvergence, Allianz wydaje na reklamy w mediach koło 240 milionów dolarów.