Reklama2023-04-06
2

GroupM liderem w Polsce w nowobiznesowym raporcie COMvergence

Izabela AlbrychiewiczIzabela Albrychiewicz

GroupM, do której należą agencje mediowe Wavemaker, Mindshare i EssenceMediacom zajęła pierwsze miejsce na polskim rynku wśród grup mediowych w raporcie COMvergence “New Business Barometer 2022”. Podsumowuje on miniony rok pod względem pozyskanych i obronionych budżetów mediowych. W rankingu agencyjnym pierwsze miejsce zajął EssenceMediacom, a trzecie – Wavemaker.

GroupM uplasowała się na szczycie nowobiznesowego rankingu COMvergence za 2022 rok, osiągając najlepszy w Polsce wynik spośród wszystkich grup mediowych. GroupM odnotowała wartość zdobytych i obronionych budżetów (total new business) na poziomie 96 mln dol. Drugi w kolejności Publicis miał ten wskaźnik na poziomie 68 mln dol., zaś trzecie Dentsu International – 50 mln dol.

Równolegle, najwyższe miejsce w rankingu agencji mediowych w Polsce uzyskał EssenceMediacom, z wartością pozyskanych i obronionych budżetów na poziomie 43,9 mln dol. Trzecie miejsce w rankingu agencyjnym zajął Wavemaker, z wynikiem na poziomie 32,5 mln dol. (te dwie należące do GroupM agencje mediowe rozdzielił Zenith, zajmujący drugą pozycję z wynikiem 40,3 mln dol.).

##NEWS https://m.wirtualnemedia.pl/m/artykul/essencemediacom-joanna-okla-ceo-jakub-kossut-odchodzi ##

W Top5 największych przetargów i ruchów budżetowych w 2022 r. znalazły się, według raportu COMvergence, budżety: L’Oreal (szacowany na 29 mln dol., zdobyty przez Wavemaker), PepsiCo (23 mln dol.), Rossmann (16 mln dol.), Kingfisher (15 mln dol.) i Hasco-Lek (14 mln dol.).

– Rok 2022 był dla GroupM owocny w wymiarze pozyskiwania klientów. Wavemaker zwyciężył w największym przetargu mediowym roku w Polsce, pozyskując  budżet L’Oréal Polska i kraje bałtyckie. Jego agencja Mets od początku roku obsługuje również regionalny budżet SkyShowTime. Mindshare pozyskał obsługę OLX, a EssenceMediacom wygrał obsługę BSH Bosch/Siemens czy Maxi Zoo. To tylko kilka przykładów nowobiznesowych zwycięstw agencji GroupM, które złożyły się na korzystny dla nas układ sił na rynku, opisywany w raporcie COMvergence - komentuje Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM w Polsce oraz cluster lead w regionie CEE.

Autor:bg

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas