Reklama2020-05-29
0

GroupM: marketerzy wierzą w Big Data i sztuczną inteligencję, mniej entuzjazmu wobec AR i internetu rzeczy

Izabela AlbrychiewiczIzabela Albrychiewicz

Big data i sztuczna inteligencja to dyscypliny, które zdaniem reklamodawców mają największy wpływ na marketing. Mniejsze znaczenie mają dla nich AR, VR i internet rzeczy - wynika z badania GroupM zrealizowanego w kwietniu br. wśród 50 topowych, lokalnych reklamodawców.

Big data i sztuczna inteligencja to rozwiązania, w których wpływ na przyszłość marketingu najmocniej wierzą polscy reklamodawcy. Ponad połowa z nich uważa, że są to technologie, które będą w mocno kształtowały przyszłość branży. Mniejszą wiarą w ich przełożenie na to jak będzie wyglądał marketing cieszą się natomiast rozszerzona rzeczywistość (AR) czy internet rzeczy - technologie, które przed kilkoma laty podbijały media branżowe i konferencje.
 

- Rzeczywiście, największy wysyp narzędzi oraz start-upów obserwujemy dziś w obszarze rozwiązań big data i sztucznej inteligencji. Mówię tu zarówno o rozwiązaniach geolokalizacyjnych, jak choćby współpracujący z nami Proxi.Cloud czy rozpoznawaniu obrazu, części AI, rozwijanej m.in. przez stowarzyszony w mSpark start-up Astra One - mówi Tomasz Szulkowski, COO mSpark, akceleratora start-upów działającego u boku GroupM. - Na ujętej w badaniu liście mamy też jednak technologie, które wciąż niosą obiecujące dla marketingu rozwiązania, ale przestały być przez reklamodawców doceniane, być może w związku z wcześniejszym „overpromise”, czyli ich przereklamowaniem kilka lat temu. Mówię choćby o rozszerzonej rzeczywistości, która dopiero dziś nabiera rozpędu w social mediach. Na popularności zyskują choćby kreacje reklamowe umożliwiających konsumentowi np. wejście do wirtualnej przymierzalni i nałożenie na własną twarz okularów czy kolczyków danej marki, a to są właśnie możliwości AR - dodaje Szulkowski.

Badanie GroupM realizowano w kwietniu br., a więc w czasie epidemii koronawirusa wśród 50 topowych lokalnych marketerów w Polsce. - Za jego sprawą przyspieszyły technologiczne przemiany, a efekty części z nich, choćby zwrot w kierunku e-commerce, mogą zostać z nami na dłużej. Spowolnienie gospodarcze może zaś oznaczać przyspieszenie innowacji w mediach. Nie zdziwiłabym się gdyby kanały telewizyjne mocniej zainteresowały się teraz np. pożądaną przez marketerów addressable TV, czyli telewizją targetowaną - mówi Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM, w ramach której działają agencje Wavemaker, MediaCom i Mindshare.

Badanie GroupM zrealizowano metodą wywiadów internetowych w kwietniu br.

Autor:bg

Więcej informacji:GroupM, Big data, VR, AR, internet rzeczy, badanie

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas