Reklama2023-10-24
0

GroupM największą grupą mediową w Polsce według COMvergence

GroupM (Wavemaker, EssenceMediacom i Mindshare) jest największą – pod względem obrotów - grupą mediową w Polsce za 2022 rok - wynika z zestawienia COMvergence.

COMvergence oszacował udział GroupM w rynku agencyjnym (zsumowane obroty agencji) na 30 proc., a udział w całym rynku reklamowym (obroty agencji oraz wydatki klientów bezpośrednich) - na 22,5 proc.

GroupM wyprzedza w rankingu największych holdingów w Polsce Publicis Media, a ci dwaj gracze utrzymują wyraźną przewagę nad kolejnymi w zestawieniu Omnicom Media, Dentsu czy Mediabrands.

- COMvergence skrupulatnie bada raporty spółek, z czego wynika spore przesunięcie czasowe w publikacji wyników. 2022 rok był dla naszej grupy dobry, ale to w 2023 roku odczuwalne są efekty największych wygranych, w tym L’Oreal czy SkyShowtime. Wzrost biznesu agencyjnego GroupM widać więc będzie jeszcze wyraźniej w kolejnych rynkowych zestawieniach – komentuje Izabela Albrychiewicz, prezeska GroupM w regionie CEE. – Udział w rynku to oczywiście ważny dla nas wskaźnik biznesowy, ale absolutnym priorytetem pozostaje jakość usług. Stąd kolejne inwestycje w nowe projekty reklamowe i technologiczne, wśród których wspomnijmy choćby wprowadzoną w tym roku agencję addressable TV czy regionalne centra kompetencji – dodaje.

W 2023 r. GroupM mocniej zintegrowała też biznes swoich agencji – Wavemaker, EssenceMediacom i Mindshare, tworząc większe zespoły specjalistyczne w ramach swoich struktur i kładąc większy nacisk na rozwój oferty strategicznej w obrębie samych agencji.

W tym roku do grona jej klientów dołączyły - oprócz wspomnianych wcześniej L’Oreal i SkyShowtime - m.in. BSH, Maxi Zoo, OLX, Hisense czy Naturpharma.  


 

Autor:bg

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas