Telewizja2013-01-03
3

Grudzień 2012: TVP1 i Polsat liderami, TVN7 i TV Puls mocno do góry

W grudniu ub.r. wszystkie główne stacje telewizyjne zanotowały spadki oglądalności, a najwięcej straciła TVP1, której jednak udało się obronić pozycji lidera rynku. Z kolei w grupie komercyjnej pierwsze miejsce zajął Polsat.

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl, w grudniu 2012 roku pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji zajęła telewizja TVP1. Względem grudnia 2011 roku jej udział spadł jednak najbardziej w zestawieniu, bowiem o 3,22 pkt. proc. i wyniósł 13,92 proc.

Drugie miejsce zajął Polsat, którego udział zmalał o 2,10 pkt. proc. do 13,31 proc. Ostatnie miejsce podium należało do TVN - jej wynik spadł o 1,81 pkt. proc. do 12,46 proc. Na czwartej pozycji uplasowała się Dwójka po spadku o 0,92 proc. do 12,32 proc.

Piąte miejsce zajęła informacyjna stacja TVP Info z wynikiem 3,29 proc. Tuż za nią znalazła się TVN7, zyskująca aż 1,30 pkt. proc. Sporo zyskała też plasująca się oczko niżej TV Puls (było to 1,02 pkt. proc.).

Zobacz tabelę


W grupie komercyjnej 16-49 na pozycji lidera utrzymał się Polsat, którego udział w grudniu ub.r. zmalał o 2,35 pkt. proc. do poziomu 14,69 proc. Drugie miejsce zajęła TVN (12,90 proc. udziału, spadek o 2,08 pkt. proc.). Na ostatnie miejsce podium awansowała TVP2 (10,94 proc., - 0,60 pkt. proc.). Z kolei na czwarte miejsce spadła TVP1 (10,84 proc., - o 2,51 pkt. proc.).

W tym zestawieniu na piątej pozycji znalazła się TV Puls. Wynik tej stacji to 3,39 proc., po wzroście o 1,10 pkt. proc.

Zobacz tabelę


Z kolei wśród widzów w wieku 16-49 lat zamieszkałych w miastach pozycja lidera należała już jednak do TVN z wynikiem na poziomie 14,57 proc., po spadku o 2,04 pkt. proc. Drugie miejsce przypadło Polsatowi (13,17 proc. udziału, spadek o 2,02 pkt. proc.). Z kolei na ostatniej lokacie podium uplasowała się TVP1 (9,56 proc., - 1,75 pkt. proc.).

Zobacz tabelę


W grudniu 2012 roku w telewizji największą widownię zgromadził nadany w TVP2 serial „M jak miłość”, którego odcinek wyemitowany 3 grudnia ub.r. obejrzało aż 7,27 mln widzów. Na drugim miejscu znalazł się „Teleexpress” z widownią wynoszącą 6,79 mln oglądających.

W zestawieniu dwudziestu najchętniej oglądanych programów aż 10 pozycji zajęły audycje wyemitowane przez TVP1. Sześć lokat należały do programów TVP2, trzy - Polsatu, zaś tylko jedna do TVN.

Natomiast w grupie komercyjnej liderem oglądalności były „Wydarzenia” Polsatu. W zestawieniu znalazło się wydanie nadane 6 grudnia ub.r., tuż po Mikołajkowym Bloku Reklamowym (dowiedz się więcej).

Zobacz tabelę

Autor:mk

Więcej informacji:podsumowanie miesiąca

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas