Internet2013-12-23
3

Grupa Nokaut zainwestuje 5,9 mln zł w Morizon. Pełna fuzja w połowie 2014?

Shutterstock.comShutterstock.com

Grupa Nokaut zamierza za 5,9 mln zł kupić akcje stanowiące 22,4 proc. kapitału firmy Morizon, która właśnie przejmuje spółkę Melog.com. Nokaut nie wyklucza, że w połowie przyszłego roku połączy się z obiema firmami.

Zarząd Grupy Nokaut chce za 5,9 mln zł nabyć 8 mln akcji Morizonu z serii E stanowiących 22,4 proc. kapitału zakładowego spółki. Do transakcji dojdzie, jeśli zaakceptują ją walne zgromadzenie akcjonariuszy Nokautu.

Na początku grudnia br. Morizon, wydawca wyszukiwarek nieruchomościowych, podpisał umowę kupna działającej w tym samym segmencie spółki Melog.com. Transakcja w 48,72 proc. zostanie sfinansowana gotówką, a w 51,28 proc. za akcje Morizonu z serii F (więcej na ten temat). Przy czym środki do realizacji gotówkowej części kupna Morizonu też pozyska z emisji swoich udziałów - właśnie serii E, które zamierza przejąć Grupa Nokaut.

Grupa Nokaut podkreśla, że w efekcie tego kupna będzie mogła do swoich wyników finansowych dodawać dane Morizonu (powiększonego o Melog.com). Cena 5,9 mln zł za 22,4 proc. akcji Morizonu oznacza wycenę całej spółki na poziomie 26 mln zł.

Z kolei na przełomie II i III kwartału przyszłego roku Grupa Nokaut może całkowicie połączyć się z Morizonem (i przejętym przez tą spółkę Melog.com). - Celem stron jest stworzenia wiodącego podmiotu działającego na rynku nieruchomości i kredytów hipotecznych w internecie - informuje Nokaut.

W pierwszych trzech kwartałach br. Grupa Nokaut zanotowała 8,55 mln zł wpływów ze sprzedaży i 64 tys. zł straty netto, a w samym III kwartale - 297 tys. zł straty (zobacz szczegóły). W listopadzie firma wypowiedziała Wirtualnej Polsce umowę dotyczącą pozyskiwania ruchu oraz zlecania i emisji reklam (więcej na ten temat).

Serwisy Grupy Nokaut we wrześniu br. zanotowały 2,3 mln realnych użytkowników i 9,8 mln odsłon, a sam Nokaut.pl - 2,07 mln użytkowników i 7,76 mln odsłon. Strony Grupy Morizon miały w tym miesiącu 295 tys. użytkowników i 3,37 mln odsłon, a Domy.pl, najpopularniejszy serwis Melog.com - 685 tys. użytkowników i 12,33 mln odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

Autor:tw

Więcej informacji:Grupa Nokaut, Nokaut.pl, Morizon, Melog.com

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas