Radio2022-12-21
5

Grupa Radiowa Agory podnosi ceny reklam, modyfikuje też politykę handlową

Od 9 stycznia 2023 roku wzrosną ceny reklam w stacjach Grupy Radiowej Agory: od 3,5 proc. do 8 proc. Wprowadzone zostaną również zmiany w dotychczasowej polityce handlowej, wśród nich m.in. wskazanie okresów tzw. high season czy nowe stawki dodatków cennikowych.

9 stycznia 2023 roku nastąpią zmiany w cenniku reklam oferowanych przez Grupę Radiową Agory - zespoły Tandem Audio Broker i Doradztwo Mediowe.

Cena reklam w pakiecie Drapacz Chmur wzrośnie średnio o 4,3 proc.(w paśmie pon - pt 6:00 - 20:00). O ok. 8 proc. zdrożeją też reklamy w Radiu Tok FM, a w pakiecie Agora sieć - o 3,5 proc. (w analogicznych dniach i godzinach).  

Zmiany te mają związek przede wszystkim z rekordowymi wynikami słuchalności Radia Tok FM oraz wprowadzeniem do pakietu Drapacz Chmur nowej stacji MUZO FM, która znajdzie się w portfolio Grupy Time od początku nowego roku. W ostatniej fali Radio Track (czerwiec - listopad 2022 r.) Radio Tok FM osiągnęło historyczne 3,45 proc. zasięgu dziennego, co oznacza, że program rozgłośni dociera do ponad 1 miliona słuchaczy w grupie 15+.

Nowe zasady sprzedaży

Dodatkowo, Grupa Radiowa Agory wprowadzi kilka z zmian w polityce handlowej, m.in. wskazanie okresu dwóch tygodni przed Wielkanocą oraz listopad jako high season w związku z notowanym dotychczas znacznym obłożeniem reklamowym w tych terminach.

Zmienią się także niektóre dodatki cennikowe - za wskazanie dodatkowego drugiego i trzeciego klienta w materiale reklamowym dopłata będzie wynosić 3 proc., za każdego kolejnego 5 proc., natomiast pozycjonowanie miejsca w bloku będzie podlegało dopłacie 10 proc. (dotychczas każda z tych dopłat wynosiła 20 proc.). Zmiany te mają dostosowanie polityki cenowej Grupy Radiowej Agory do do realiów i praktyki rynkowej.

Grupa Radiowa Agory nadaje Radio Złote Przeboje, Radio Pogoda i Rock Radio. W ub.r. spółka osiągnęła wzrost przychodów o 12 proc. do 52,2 mln zł. Jej rentowność obciążyło 13 mln zł odpisu, mimo to w br. wypłaciła Agorze 12,6 mln zł dywidendy, korzystając z kapitału zapasowego.

Od stycznia 2023 roku średnio o 8 proc. wzrosną też ceny reklam w stacjach należących do Grupy RMF.

Autor:bg

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas