Radio2010-07-19
1

Grupa RMF i Polskie Radio mocno w górę, Agora w dół

Od stycznia do czerwca br. Grupa RMF cennikowo zarobiła z reklam o jedną trzecią, a Polskie Radio – o jedną piątą więcej niż rok wcześniej. Wśród czołowych nadawców radiowych tylko Agora zanotowała spadek tych przychodów.

W I półroczu br. polscy nadawcy radiowi zarobili z reklam (cennikowo, bez autopromocji) 1,11 mld zł, czyli 13,9 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Tym samym przełamane zostały ubiegłoroczne spadki, które w skali rok do roku wyniosły 2 proc. (więcej).

Od stycznia do czerwca br. cennikowe wpływy reklamowe najbardziej zwiększyły liderująca pod tym względem w segmencie radiowym Grupa RMF (o 32,57 proc.) i Polskie Radio (o 20,17 proc.). Dwucyfrowy wzrost tych przychodów (dokładnie 12,81 proc.) zanotował też Eurozet, a nieznacznie więcej (o 2,49 proc.) niż w I półroczu ub.r. zarobiła Grupa Radiowa Time.

Jedynym z czołowych nadawców radiowych, który w minionym półroczu „na papierze” zarobił z reklam mniej niż rok wcześniej, jest Grupa Radiowa Agory. Spadek ten wyniósł 4,39 proc. 

Zobacz tabelę


 

Autor:tw

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas