Internet2015-04-09
9

Grupa Wirtualna Polska zrezygnowała ze Smog.pl

Serwis ze śmiesznymi klipami i zdjęciami Smog.pl (należący do Grupy Wirtualna Polska) zakończył działalność. To kolejna z mniej popularnych witryn tematycznych wydawcy zamkniętych w ostatnim roku.

- Choć o samej decyzji się nie wypowiemy (dużo brzydkich słów), to chcielibyśmy podziękować Wam za te wspólnie spędzone 8 lat. A właściwie chciałabym, ponieważ serwis Smog.pl był od początku swojego istnienia prowadzony przez jedną osobę - przeze mnie - stwierdziła administratorka strony w pożegnalnymi wpisie. - W związku z tym, że przez ten czas codziennie, nie wyłączając weekendów, świąt, urlopów (nie zaliczyłam w życiu żadnego) codziennie otrzymywaliście od 30 do 40 nowych filmików, a w ostatnim czasie również sporo galerii, ominęło mnie wiele rzeczy - przyznała.

Na Smog.pl zamieszczane były śmieszne, osobliwe filmiki (oraz, w mniejszej liczbie, zdjęcia i grafiki) o różnej tematyce znalezione w internecie. W styczniu br. serwis zanotował 464,9 tys. użytkowników i 10,08 mln odsłon, rok wcześniej - 580,4 tys. użytkowników i 10,14 mln odsłon, dwa lata wcześniej - 689,4 tys. użytkowników i 18,07 mln odsłon, a trzy lata wcześniej - 999,1 tys. użytkowników i 33,35 mln odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius). Dwa lata temu Grupa o2 (jeszcze przed połączeniem z Wirtualną Polską w Grupę WP) uruchomiła podobną stronę - Pudelekx.pl, na której jednak treści mogą dodawać i polecać sobie sami internauci.

W styczniu br. przestały być aktualizowane mniej popularne serwisy sportowe Grupy WP: Babol.pl i Sportfan.pl (więcej o tym), a także witryny lifestylowe należące do przejętej przez nią pod koniec ub.r. Grupy Money.pl: Menstream.pl, iWoman.pl i Platine.pl (więcej na ten temat). W listopadzie ub.r. wydawca wygasił serwis Hotmoney.pl, a wiosną ub.r. - Nasygnale.pl, Niewiarygodne.pl, Odkrywcy.pl i Pej.cz.

Jednocześnie Grupa WP rozwinęła produkcję własnych treści wideo: w uruchomionym z początku br. studiu zaczęła realizować 8 codziennych fleszy informacyjnych, a także kilka nowych dłuższych programów, m.in. „Dwójkę sędziowską” wspólnie z TVP Sport. Ponadto odświeżyła serwis WP.tv.

W styczniu br. strony Grupy WP zanotowały 15,91 mln użytkowników i 4,85 mln odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(9)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas