PR2015-02-19
6

Grzegorz Szczepański: Durczok teraz powinien się wycofać, ale ma szansę na powrót do „Faktów”

Grzegorz SzczepańskiGrzegorz Szczepański

Kamil Durczok jak dotąd powiedział wszystko w tej sprawie. Teraz powinien na jakiś czas wycofać się z życia publicznego. To powinien być czas rozważnej oceny sytuacji i bardzo roztropnego namysłu nad tym, jaką formę powrotu i jaki optymalny dla niego czas zaplanować - ocenia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Grzegorz Szczepański, CEO agencji Hill + Knowlton Strategies.

Po ostatnich publikacjach tygodnika „Wprost” o mobbingu w dużej redakcji telewizyjnej oraz o nim samym Kamila Durczok udał się na dwutygodniowy urlop, na czas działania powołanej przez zarząd TVN komisji, która ma zweryfikować pogłoski, że w firmie dochodziło do mobbingu. W dniu publikacji udzielił wywiadu TOK FM, w którym zaprzeczył, jakoby kiedykolwiek molestował podległą mu pracowniczkę, zaznaczając jednak, że jego styl pracy i życie prywatne mogły wywołać takie zarzuty (przeczytaj więcej na ten temat).

Grzegorz Szczepański, CEO agencji Hill + Knowlton Strategies uważa, że dziennikarz ma jak najbardziej szansę na powrót do „Faktów” i może jeszcze odegrać ważną rolę w polskiej publicystyce. - Osobiście wierzę, że o każdym człowieku świadczy suma jego życiowych dokonań i to, jak potrafi się on zachować w sytuacjach najtrudniejszych - mówi nam Szczepański. - Będzie to też zależało od tego, jak długo ten temat będzie podtrzymywany przez media i jak w tym czasie będzie się zachowywać sam zainteresowany.

Szef Hill + Knowlton Strategies pozytywnie ocenia wywiad, jakiego Kamil Durczok udzielił w poniedziałkowy poranek w Tok FM. Jak mówi, poniedziałkowa publikacja „Wprost” była bardzo kontrowersyjna, przedstawiając dziennikarza w jednoznacznie negatywnym świetle.

- Autorzy artykułu przedstawili w nim swoją interpretację wydarzeń, w których uczestniczył zainteresowany, w takiej sytuacji niezmiernie ważne było, by on sam zareagował bez zwłoki i przedstawił swoją perspektywę. Tak właśnie się stało. Kamil Durczok zareagował niemal symultanicznie, wybrał wystarczająco zasięgowe medium, dziennikarka prowadziła rozmowę w sposób obiektywny, bez uprzedzeń i co bardzo ważne Durczok był w tej rozmowie bardzo autentyczny i przez to wiarygodny - twierdzi Szczepański.

Zdaniem szefa Hill + Knowlton Strategies Kamil Durczok powiedział w tej sprawie wszystko, co należało. Teraz powinien na jakiś czas wycofać się z życia publicznego i cierpliwie obserwować rozwój sytuacji.

- Ta sprawa najprawdopodobniej nie zakończy się w czasie dwutygodniowego urlopu, a każde kolejne publiczne odniesienie się do niej ze strony Durczoka będzie działało bodźcująco zwłaszcza na tabloidowe media. To powinien być czas rozważnej oceny sytuacji i bardzo roztropnego namysłu nad tym, jaką formę powrotu i jaki optymalny dla niego czas zaplanować - uważa Szczepański.

W jego opinii ta sprawa nie będzie miała istotnego wpływu na wizerunek TVN. - Stacja powołała własną niezależną komisję, która już bada sprawę i najpewniej upora się z tematem wewnętrznie, ograniczając przy tym niezbędny rozgłos do minimum. To prawda, że markę TVN-u budują gwiazdy jednoznacznie identyfikowane z tą stacją, ale też współczesna praktyka marketingu pokazuje, że marki są dziś bytami pozostającymi w samodzielnych interakcjach z ich konsumentami - dodaje Grzegorz Szczepański.

Autor:bg

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas