Internet2021-04-24
4

HBO Max ma już ponad 44 mln klientów

Platforma streamingowa HBO Max zyskała w pierwszym kwartale tego roku 2,7 mln nowych klientów. Łącznie serwis ma już 44,2 mln subskrybentów.

Z nowego raportu finansowego koncernu AT&T (kontrolującego właściciela HBO, WarnerMedia) wynika, że na koniec marca br. HBO Max i HBO miały na świecie łącznie 63,9 mln klientów, o 3,3 mln więcej niż trzy miesiące wcześniej. Platforma HBO Max, dostępna tylko w USA, ma łącznie 44,2 mln płacących subskrybentów.

Na wynik HBO Max składa się 9,69 mln abonentów indywidualnych (o 2,8 mln więcej niż na koniec 2020), 30,9 mln klientów hurtowych (np. sieci kablowych, wzrost o 150 tys. kwartał do kwartału) , a także 3,6 mln klientów komercyjnych (firmy, hotele - spadek w ujęciu kwartalnym o 308 tys.). Średni przychód na użytkownika wyniósł 11,72 dolarów.

Najchętniej oglądanym tytułem w serwisie była "Godzilla vs. Kong", HBO nie podało jednak dokładnych liczb. Nowych subskrybentów przyciągnęły także premiery "Wonder Women 1984" czy "Ligi Sprawiedliwości Zaca Snydera".

WarnerMedia ogłosiło, że w czerwcu HBO Max będzie rozszerzy zasięg na 39 rynków Ameryki Południowej i Karaibów. W połowie roku  serwis ma zostać udostępniony w  21 krajach Europy, w tym w Polsce.

Z szacunków WarnerMedia wynika, że liczba użytkowników HBO Max wzrośnie w tym roku o 11 mln.

Zysk AT&T w górę

Łączny zysk AT&T w pierwszych trzech miesiącach roku wyniósł 43,9 mld dolarów, co oznacza wzrost o prawie 3 proc., więcej niż prognozowali  analitycy (42,7 mld dolarów).

Zysk na poziomie 86 centów na akcję wzrósł o 2 proc. rok do roku, przewyższając szacunki analityków prognozujące zysk 78 centów.

Przychody WarnerMedia w pierwszym kwartale 2021 r. wyniosły 8,5 mld dolarów, co oznacza wzrost o 9,8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2020 roku. Dobry wynik osiągnięto dzięki wyższym przychodom z abonamentu, reklam i dystrybucji treści. Rezultaty odzwierciedlają "częściowe przejście wpływu COVID-19 z poprzedniego roku", podała spółka.

Przychody z reklam wzrosły o 18,5 proc. do 1,75 mld dolarów, do czego przyczynił się powrót transmisji sportowych.  Z subskrypcji bezpośrednich w pierwszym kwartale br. firma zarobiła 1,8 mld dolarów, w porównaniu z 1,3 mld dolarów w analogicznym kwartale ub.r.. Oznacza to wzrost o ok. 35 proc. rok do roku.

Przychody operacyjne WarnerMedia wyniosły 2 mld dolarów (wzrost o 0,8 proc. rok do roku), marża operacyjna wyniosła 23 proc. wobec 25,7 proc. w poprzednim kwartale.

WarnerMedia wydała 4,5 mld dolarów w gotówce na programy i produkcję treści filmowych oraz telewizyjnych, w porównaniu z 4,3 mld dolarów w pierwszym kwartale 2020 r.

##NEWS http://m.wirtualnemedia.pl/m/artykul/netflix-traci-najmniej-subskrybentow-a-apple-tv-najwiecej##

HBO Max od maja 2020 r.

Serwis streamingowy HBO Max został uruchomiony w USA w maju ubiegłego roku. W bibliotece serwisu będą także nowe własne produkcje dostępne pod marką Max Originals. Dla serwisu tworzą tacy producenci i reżyserzy jak Steven Soderbergh, Greg Berlanti, Mindy Kaling i JJ Abrams. Serwis oferuje m.in. wszystkie odcinki seriali „Friends” i „The Big Bang Theory” wyprodukowane przez Warner Bros.

Miesięczna subskrypcja w HBO Max kosztuje 14,99 dolara.

AT&T do końca 2025 r. chce mieć na świecie od 120 do 150 mln subskrybentów usług HBO i HBO Max. Dotychczasowa prognoza zakładała 75-90 mln subskrybentów. Ten rok koncern chce zakończyć z 67-70 mln subskrybentów HBO i HBO Max, w porównaniu do ok. 61 mln na koniec roku 2020.

W Polsce HBO Max ma pojawić się w drugiej połowie tego roku i zastąpić HBO GO. Dostęp do HBO Max w Polsce ma kosztować 24,90 zł miesięcznie. Aktualnie w bibliotece platformy jest około 800 filmów i 300 seriali.

Autor:jd

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas