Reklama 2015-10-15
2

Home.pl w reklamie hostingu Business Cloud Unlimited wprowadza w błąd

Internetowa reklama Home.pl promująca hosting www Business Cloud Unlimited wprowadza w błąd i nadużywa zaufania odbiorców, dlatego trzeba ją doprecyzować, by była jasna i czytelna - orzekła Komisja Etyki Reklamy.

Do Komisji wpłynęła skarga na internetową reklamę Home.pl z hasłem „Hosting www. Niezawodność bez kompromisów”. Według skarżącego wprowadza ona w błąd, bo informuje klienta, że pojemność konta jak i roczny pakiet transferu jest bez limitu. -Oferta nie została opatrzona gwiazdką z odnośnikiem do szczegółów na temat ograniczeń. W trakcie użytkowania okazało się iż pojemność konta jest limitowana i została mi obniżona szybkość łącza , otrzymałem informację iż przekroczyłem pojemność transfera, który miał być bez limitu- - napisano w skardze.

Przedstawiciele Home.pl wyjaśnili KER, że w ramach usługi Business Cloud Unlimited klient otrzymuje nielimitowaną pojemność serwera, nielimitowany jest również roczny pakiet transferu. Firma zaprzeczyła, jakoby zablokowała klientowi możliwość zamieszczania na serwerze kolejnych danych, jak również nie zablokował możliwości dalszego korzystania z usługi.

- W szczegółowych parametrach usługi Business Cloud Unlimited w sekcji szybkość łącza serwera home.pl wskazała, iż w przypadku przekroczenia 5TB transferu w miesiącu pasmo przepustowości osiąga wartość 10 Mbps. Jednocześnie zaznaczono, iż pasmo 1Gbps jest przywracane pierwszego dnia następnego miesiąca kalendarzowego. W tym miejscu podkreślić należy, iż home.pl dokłada wszelkich możliwych starań w celu zapewnienia jak najlepszej jakości szybkości łącza dla swoich Klientów. Co istotne, obniżona wartość szybkości łącza transferu do poziomu 10 Mbps, w sytuacji przekroczenia 5TB transferu danych w obrębie serwera, umożliwia dalsze, nieprzerwane korzystanie z usługi i nie pozbawia Klienta dalszej możliwości korzystania z zasobów zamieszczonych na serwerze, co jest istotą usługi Business Server Unlimited - wyjaśniła firma w odpowiedzi na skargę.

- Pragniemy podkreślić, iż praktyka zmniejszenia przepustowości łącza związana jest z wprowadzeniem Progów Bezpieczeństwa usługi. Rozwiązanie to jest stosowane przez zdecydowaną większość dostawców usług hostingowych na rynku, w celu zapewnienia ciągłości i stabilności działania infrastruktury oraz sieci" - napisano w odpowiedzi na skargę.

Komisja Etyki Reklamy stwierdziła jednak, że reklama internetowa Home.pl wprowadza w błąd, gdyż nie precyzuje gdzie można znaleźć szczegóły reklamowanej oferty, nadużywa zaufania odbiorców, wykorzystuje ich brak doświadczenia. W opinii KER ofertę można doprecyzować np. w formie gwiazdki, aby przekaz reklamowy był jasny i czytelny.

Autor: bg

Więcej informacji: Home.pl, Komisja Etyki Reklamy

KOMENTARZE (2) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas