Biznes2018-12-04
3

Huawei otworzy w połowie grudnia pierwszy salon w Polsce

Przedstawiciele Huawei na konferencji prasowejPrzedstawiciele Huawei na konferencji prasowej

W sobotę, 15 grudnia w warszawskim centrum handlowym Arkadia zostanie otwarty pierwszy flagowy sklep Huawei w Polsce, jedyny w naszej części Europy. - Będziemy przenosić ten format do innych krajów - podkreślił Yanmin Wang, prezes Huawei Consumer Business Group odpowiedzialny za Europę Środkowo-Wschodnią i kraje nordyckie.

W warszawskim salonie Huawei będą dostępne wszystkie kategorie produktowe marki - smartfony, tablety, laptopy, routery czy urządzenia wearbles.

Jak podkreślali przedstawiciele firmy, poszukiwania lokalizacji trwały dwa lata. Wybór padł na centrum handlowe Arkadia, gdzie swoje salony mają już Samsung i Xiaomi.

To pierwszy flagowy sklep Huawei w Europie Środkowo-Wschodniej i drugi w Europie po Mediolanie.

- Jestem bardzo dumny z tego sklepu, pierwszego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Wybraliśmy Arkadię, ponieważ traktujemy priorytetowo polski rynek - stwierdził na poniedziałkowym spotkaniu z dziennikarzami Yanmin Wang, prezes Huawei Consumer Business Group CEE & Nordic. - Mamy nadzieję, że w tym sklepie zaprezentujemy jeszcze więcej nowych produktów polskim odbiorców. Chcemy, by był dla nich touchpointem. Liczymy, że ten format będziemy przenosić do innych krajów - dodał Yanmin Wang.

"Dom marki"

We flagowym sklepie Huawei klientów obsługiwać będzie 12 sprzedawców oraz 6 pracowników technicznych (w ramach centrum serwisowego). Powierzchnię 227 m. kw. podzielono na trzy części - pierwsza to ekspozycja produktów, kolejna to tzw. "event hub" - miejsce doświadczenia klienta z marką, gdzie w przyszłości odbywać się będą m.in. warsztaty influencerów brandu dla fanów. Trzecia część przeznaczona jest do finalizacji sprzedaży i usług serwisowych.  

- Jest to swoisty dom marki. Miejsce, które należy do Huawei, gdzie nasi konsumenci mogą przyjść i doświadczyć produktu - powiedziała na konferencji Dorota Haller, dyrektor marketingu, komunikacji i digital w Huawei CBG Polska.

Jak podkreślał Rafał Struzik, szef segmentu retail Huawei w Polsce, nowym konceptem firma chce pozycjonować się jako marka premium. - Zależy nam, by wprowadzać konsumentów w świat innowacji. W obszarze designu odnosiliśmy się do miejsca, formy, technologii i wykorzystanych materiałów. Symbioza tych elementów pozwoliła nam stworzyć ten lokal - mówił Struzik na poniedziałkowej konferencji.

Huawei Warszawa został zaprojektowany przez brytyjską firmę TRO.

W weekend otwarcia Huawei przewiduje atrakcje dla klientów, jak spotkania z ambasadorami marki, w tym Sarsą i Anną Lewandowską. Od początku tego tygodnia działa strona internetowa sklepu.

Huawei w drugim kwartale br. miał 33,4 proc. udziałów na polskim rynku pod względem liczby sprzedanych smartfonów (dane  za GfK Polonia). Tym samym producent zepchnął z pozycji lidera Samsunga. 

Autor:Justyna Dąbrowska

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas