Firma Huawei opublikowała wyniki finansowe za 2017 rok. Całkowite roczne przychody spółki wyniosły 603,6 mld juanów chińskich (CNY), czyli 92,5 mld USD, co oznacza wzrost o 15,7% w porównaniu do roku 2016.
Zysk netto Huawei wyniósł 47,5 mld CNY (7,3 mld USD), co stanowi wzrost o 28,1% rok do roku. Ponadto, w minionym okresie inwestycje Huawei w badania i rozwój wyniosły 89,7 mld CNY (13,8 mld USD), czyli o 17,4% więcej w porównaniu z poprzednim rokiem. Łączne nakłady firmy na ten obszar w ciągu ostatniej dekady przekroczyły 394 mld CNY (60,4 mld USD).
"W ciągu najbliższych 10 lat Huawei będzie nadal zwiększać inwestycje w badania i rozwój, przeznaczając na ten cel co roku ponad 10 miliardów dolarów." - zapowiada Ken Hu, dyrektor generalny Huawei.
W 2017 roku grupa biznesowa Huawei Carrier osiągnęła przychody w wysokości 297,8 mld CNY (45,7 mld USD), co stanowi wzrost o 2,5% r/r. Koncentrowała się ona na pomocy globalnym operatorom w zmaksymalizowaniu potencjału ich istniejących aktywów sieciowych i wykorzystaniu nowych możliwości na rynku wideo, internetu rzeczy i chmury obliczeniowej.
Z kolei grupa biznesowa Huawei Enterprise wygenerowała 54,9 mld CNY (8,4 mld USD) rocznego przychodu Huawei, co oznacza wzrost o 35,1% w porównaniu z rokiem 2016.
W 2017 roku Huawei dostarczyło łącznie 153 miliony smartfonów (w tym marki Honor). Przychody firmy w tym segmencie wyniosły 237,2 mld CNY (36,4 mld USD), co stanowi wzrost o 31,9% w stosunku do roku poprzedniego.
W 2017 roku Huawei utworzyło również "Cloud Business Unit", w ramach którego uruchomiono m.in. 99 usług w chmurze. Firma zaprezentowała także platformę Enterprise Intelligence (EI) i nawiązała współpracę z ponad 2000 partnerów świadczących usługi w chmurze.