W okresie od stycznia do września 2012 roku wśród miesięczników podróżniczych liderem sprzedaży był niezmiennie magazyn „National Geographic Polska”. Natomiast największym wzrostem pochwalić się mógł „NG Traveler”, a najwięcej stracił „Voyage”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (G+J Polska) w pierwszych trzech kwartałach ub.r. wyniosła 52 183 egz. i była o 5,85 proc. niższa niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez G+J „NG Traveler”. Jego średnia sprzedaż ogółem uplasowała się na poziomie 30 005 egz. i wzrosła o 14,18 proc.
Trzecią lokatę zajął miesięcznik „Voyage” (Marquard Media Polska). W analizowanym okresie sprzedał się on w liczbie 12 694 egz. po spadku o 15,19 proc. - największym w zestawieniu.
Zobacz tabelę
We wrześniu br. liderem w segmencie także był miesięcznik „National Geographic Polska” ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 52 941 egz. (spadek o 13,29 proc. względem września 2011 roku). Drugie miejsce zajął „NG Traveler” (29 639 egz.,wzrost o 14,3 proc. - największy w zestawieniu), na podium znalazł się też notujący największy spadek magazyn „Voyage” (11 584 egz., - 20,18 proc.).