W I półroczu br. wśród pism wnętrzarskich zdecydowanym liderem sprzedaży ogółem nadal były „Cztery kąty”. Największym wzrostem pochwalić się może „M jak mieszkanie”, z kolei najwięcej straciło pismo „Dom & Wnętrze”.
Średnia sprzedaż ogółem “Czterech Kątów” (Agora) w I półroczu br. wyniosła 90 158 egz., po wzroście względem I półrocza ub.r. o 10,46 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Z trzeciego, na drugie miejsce awansował magazyn “M jak Mieszkanie” (Murator), którego sprzedaż ogółem wzrosła najbardziej w zestawieniu, bowiem o 21,74 proc. i wyniosła 50 887 egz. Z kolei na ostatnie miejsce podium spadł, także wydawany przez Muratora, miesięcznik “ Moje Mieszkanie”. Jego wynik w analizowanym okresie jednak poszedł do góry o 17,53 proc. do 50 798 egz.
Największy spadek w rankingu dotknął plasującego się na ostatnim miejscu tytułu “Dom & Wnętrze” (Edipresse Polska). Jego sprzedaż ogółem zmalała o 21,82 proc. i wyniosła już tylko 10 371 egz.
Zobacz tabelę
W czerwcu br. w porównaniu do czerwca ub.r. także pozycję lidera w segmencie zajął miesięcznik „Cztery Kąty”, który również i tutaj pochwalić się może największym wzrostem sprzedaży (89 799 egz.; wzrost o 24,85 proc.). Drugie miejsce zajęło tutaj już jednak „Moje Mieszkanie” (45 495 egz.; wzrost o 2,94 proc.), a trzecie – „M jak Mieszkanie” (39 769 egz.; spadek o 17,37 proc.). Z kolei największy spadek sprzedaży również i tutaj zanotował miesięcznik “Dom & Wnętrze” – 28,89 proc.