Internet2020-10-12
0

IAB Europe: rynek programmatic warty 23 mld euro

Udział rynku programmatic w 2019r. wzrósł do 23 proc. i osiągnął wartość 23 mld euro - pokazują dane IAB Europe. Już ponad trzy czwarte reklam display i ponad połowa wideo kupowana jest w modelu programatycznym.

IAB Europe opublikowało raport z wynikami najnowszych badań na temat rynku programmatic ujawniający wielkość, główne czynniki wzrostu i wyzwania przed jakimi stoi rynek.

Jak pokazują dane zebrane przez IAB Europe, wartość rynku reklamy programmatic rośnie sukcesywnie od 2013 roku. W 2019r. jego wartość przekroczyła już 23 mld euro, gdzie rok wcześniej wynosiła nieco ponad 18 mld.

Ponad trzy czwarte reklam w internecie (formaty wideo i display) w ubiegłym roku było kupowanych w modelu programatycznym. Udział programmatic w roku 2019r. w Europie wyniósł 77 proc. Od 2013 roku udział ten wzrósł aż o 57 punktów procentowych.

-2

Wartość reklamy wideo kupowanej w programmaticu w Europie wyniosła w ubiegłym roku 5,8 mld euro, co stanowi 58 proc. całej kwoty wydawanej przez reklamodawców na ten format.

- Programmatic jest na dobrej drodze, by stać się domyślną infrastrukturą reklamy cyfrowej. Nasze dane pokazują dwucyfrowe wzrosty modelu programatycznego. Są one widoczne na wszystkich rynkach - od pionierów takich jak Wielka Brytania i Francja, po rynki Europy Środkowej i Wschodniej - komentuje Daniel Knapp, główny ekonomista IAB Europe.

Do badania AIB Europe przystąpiło ponad 350 reklamodawców, wydawców, agencji i dostawców rozwiązań technicznych z 31 rynków.

Autor:jd

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas