Internet2014-06-17
2

IDMnet jako broker reklamowy NK.pl stawia na wideo, mobile i badania

Anna KaczmarskaAnna Kaczmarska

Sieć IDMnet (Grupa ZPR) rozpoczęła wyłączną obsługę serwisu społecznościowego NK.pl w zakresie rozwoju i sprzedaży oferty reklamowej. Z kolei Pollster będzie realizować badania wśród użytkowników portalu, a AdAction (obie firmy też należą do Grupy ZPR) rozwijać jego ofertę gier i aplikacji mobilnych.

IDMnet nawiązał współpracę z NK.pl w efekcie zorganizowanego przez portal przeglądu ofert. Umowę podpisano bezterminowo.

W ramach współpracy IDMnet zarządza i sprzedaje ofertę reklamową NK.pl. Portal został już włączony do portfolio IDMnetu, zasilając wybrane pakiety. W efekcie całkowity zasięg miesięczny sieci wzrósł z 14,15 mln do 15,37 mln użytkowników.

W marcu br. NK.pl odwiedziło 6,12 mln internautów (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

- Na pewno wprowadzimy na NK.pl nowe formaty reklamowe, chociażby linki tekstowe. Inaczej będziemy segmentować profile użytkowników - zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Anna Kaczmarska. IDMnet zamierza mocno rozwinąć reklamę wideo i mobilną na portalu. - NK.pl to nadal największy polski serwis społecznościowy, z ogromnym potencjałem reklamowym. Może nie jest już tak modny jak wcześniej, ale znakomicie pasuje do naszego portfolio - podkreśla.

Przypomnijmy, że NK.pl jesienią ub.r. zlikwidował swój dział sprzedaży reklam, a także pion rozwoju i badań, zwalniając ich pracowników (przeczytaj o tym więcej).W lutym br. portal rozpoczął współpracę z agencją Admatice, założoną przez jego byłych menedżerów, przy czym pełni ona funkcję doradczą, a nie brokerską.

Współpraca IDMnetu z NK.pl obejmuje też działania dwóch innych firm z Grupy ZPR: Pollster i AdAction. Pierwsza przejęła kompetencje zlikwidowanego działu badawczegoNK.pl, zajmuje się realizacją badań wśród użytkowników portalu i analizą ich danych na potrzeby reklamowe. Druga będzie rozwijać portfolio gier i aplikacji mobilnych portalu oraz współpracować przy realizacji w nich kampanii reklamowych. W najbliższym czasie w serwisie pojawi się sporo nowych gier i aplikacji.

IDMnet podkreśla, że zdecydowała się na współpracę z NK.pl nie przede wszystkim po to, by znacząco zwiększyć swój zasięg. - Sieć taka jak nasza nie jest już jedynie zbiorem witryn opakowanych w różne pakiety, tylko zespołem zajmującym się optymalną monetyzacją oferty każdego serwisy, przy pomocy różnych formatów reklamowych, narzędzi sprzedażowych i badawczych. Dlatego duży zasięg nie jest już tak ważny - tłumaczy Anna Kaczmarska. - Zresztą w ciągu ostatnich trzech lat liczbę współpracujących z nami stron zmniejszyliśmy z 700 do ponad 200. Sukcesywnie skupiamy się na najważniejszych dla nas segmentach tematycznych, takich jak kobieta, budownictwo, biznes, gry i treści audio/wideo - opisuje.

Autor:Tomasz Wojtas

Więcej informacji:IDMnet, NK.pl, Grupa ZPR, Anna Kaczmarska

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas