PR2023-01-09
4

Iga Świątek kontra Robert Lewandowski w mediach. O kim mówiono więcej?

O Robercie Lewandowskim w 2022 roku wspominano w przestrzeni medialnej aż cztery razy częściej niż o Idze Świątek - wynika z analizy PSMM Monitoring & More. O piłkarzu ukazało się około 4,8 mln publikacji, podczas gdy o tenisistce 1,1 mln.

Robert Lewandowski ma za sobą bardzo udany medialnie rok. Piłkarz po wielu latach przeniósł się do FC Barcelony z Bayernu Monachium, przez co znacznie poszerzył grupę docelową odbiorców. Ze zgromadzonych danych przez PSMM widać wyraźnie, że po debiucie w lidze hiszpańskiej liczba publikacji w mediach społecznościowych na jego temat zwiększyła się i utrzymywała się na istotnie wyższym poziomie przez całą drugą połowę roku - analizuje PSMM Monitoring & More.

W całym 2022 roku na temat najlepszego polskiego piłkarza pojawiło się ponad 4,8 mln publikacji, a 260 tysięcy z nich w mediach tradycyjnych. Wygenerowały szacunkowy ekwiwalent reklamowy AVE o wartości 1,4 mld złotych. Z kolei w mediach społecznościowych opublikowano ponad 4,5 mln wpisów, które wygenerowały AVE ponad 6,3 mld złotych.   

Iga Świątek, numer 1 światowego rankingu tenisistek, w poprzednim roku dwukrotnie triumfowała w turniejach wielkoszlemowych – wygrała French Open oraz US Open. W przypadku Polki zdecydowanie największe zainteresowanie mediów przypadło na czerwiec. Wówczas wygrała w prestiżowej rywalizacji na kortach Rolanda Garrosa oraz śrubowała swoją serię bez porażki i umacniała się na prowadzeniu w światowym rankingu.

W 2022 roku na temat Igi Świątek pojawiło się 1,12 mln publikacji. Zdecydowana większość w mediach społecznościowych – 940 tys. Z kolei media tradycyjne przygotowały ponad 180 tys. materiałów. Łączny szacunkowy ekwiwalent reklamowy AVE wyniósł ponad 2 mld złotych.

Oboje naszych wybitnych sportowców ma za sobą świetny rok nie tylko na boisku i korcie. Widać to w mediach, gdzie na ich temat pojawiło się ponad 6 milionów publikacji. Według naszych szacunków wygenerowały one ekwiwalent reklamowy AVE sięgający niemal 10 miliardów złotych. Porównanie ostatniego roku lepiej wypada dla Roberta Lewandowskiego, który ma przewagę nad Igą Świątek. To z pewnością wynikają z dłuższej pracy nad marką osobistą sportowca. Dodatkowo oczy całego świata w listopadzie i grudniu zwróciły się na Katar, gdzie odbywała się najważniejsza piłkarska impreza czterolecia. To zagwarantowało dodatkową ekspozycję medialną Lewandowskiego, co wyraźnie widać w wykresach pokazujących liczbę publikacji w tym okresie – komentuje Katarzyna Popławska, kierownik marketingu i PR w PSMM Monitoring & More.

O Lewandowskim było głośno na mundialu, o Świątek podczas Wielkich Szlemów

Robert Lewandowski ma wyższy niż Iga Świątek odsetek (80 proc. vs. 66 proc.) publikacji internetowych. Za to liderka światowego rankingu tenisowego ma lesze statystyki wzmianek w radiu (27 proc vs. 13 proc.), w pozostałych mediach sportowcy mają taki sam procent publikacji - pokazują dane PSMM Monitoring & More.

Najwięcej informacji pozytywnych z Igą Świątek ukazało się w czerwcu, w związku z jej sukcesem na kortach Rolanda Garrosa. Szerokim echem odbiły się wyrazy wparcia dla ogarniętej wojną Ukrainy, jakie sportsmenka wygłosiła po swoim zwycięstwie w turnieju.

W przypadku Roberta Lewandowskiego najwięcej publikacji, zarówno pozytywnych jak i negatywnych, ukazało się w listopadzie minionego roku, co wiązało się bezpośrednio z Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej w Katarze. Kapitan reprezentacji Polski musiał mierzyć się z dużą falą krytyki po nieudanym karnym w meczu z Meksykiem, by następnie strzelić debiutancką bramkę w MŚ w spotkaniu z Arabią Saudyjską.

Autor:jd

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas