Biznes2018-11-23
3

IKEA likwiduje 7500 stanowisk pracy. Stawia na digitalizację i budowę kolejnych formatów w centrach miast

Grupa Ingka, do której należy sieć sklepów IKEA, rozpoczyna proces globalnej transformacji. Na całym świecie zostanie zlikwidowanych 7,5 tys. stanowisk pracy, z czego 50 w Polsce. Firma stawia też na rozwój digitalizację, nowe inwestycje i budowę kolejnych formatów w centrach miast.

Jak poinformowała portal Wirtualnemedia.pl Katarzyna Balashov, dyrektor komunikacji korporacyjnej IKEA Retail, rozpoczęta transformacja firmy obejmie biura główne i będzie przebiegała etapami. W pierwszym zmiany obejmą działy HR, logistyki, nieruchomości i rozwoju firmy. W kolejnej fazie (która rozpocznie się najwcześniej za pół roku) korekty będą dokonywane m.in. w działach komunikacji i marketingu.

W Polsce likwidacji ulegnie około 50 stanowisk, w zamian jednak powstanie podobna liczba nowych. Jak wyjaśnia nam Katarzyna Balashov, możliwe jest, że osoby, których etaty obejmie redukcja, będą się przekwalifikowywać i przenosić do innych działów.  Zmiany zaplanowano do końca 2019 roku.

- Polska jest globalnie jednym z trzech najszybciej rozwijających się rynków IKEA. W ubiegłym roku osiągnęliśmy 11% wzrost sprzedaży i przekroczyliśmy 4 miliardy złotych obrotów - mówi Carolina Garcia, prezes IKEA Retail w Polsce. – Rozwijamy sprzedaż wielokanałową i pracujemy nad wprowadzeniem rozwiązań gospodarki obiegu zamkniętego dla naszych klientów. Chcemy odpowiadać na rosnące oczekiwania naszych klientów, rewolucję w branży handlowej oraz coraz silniejsza konkurencję - dodaje Garcia.

Redukcje stanowisk

W ciągu najbliższych dwóch lat globalnie utworzonych zostanie 11, 5 tys. nowych stanowisk, w miarę otwierania około 30 nowych punktów kontaktu z klientami na całym świecie, inwestycji w sieć dystrybucji oraz digitalizację. Grupa Ingka szacuje, że 7,5 tys. stanowisk może zostać zlikwidowanych, głównie na poziomie funkcji globalnych oraz krajowych biur głównych na trzydziestu rynkach.

- Zachowania konsumentów ulegają gwałtownym zmianom, inwestujemy zatem i rozwijamy nasz biznes, aby zaspokajać ich potrzeby lepiej i w nowy sposób. Położymy większy nacisk na ulepszanie naszych sklepów. Zajmiemy się także odnowieniem naszej organizacji bazując na naszych wartościach, historii i kulturze firmy. W pracy kierujemy się wartościami i kulturą opartą na otwartości i szczerości - mówi Jesper Brodin, CEO Grupy Ingka.

Nowe sklepy i digitalizacja biznesu

Transformacja biznesowa IKEI obejmie w ciągu kolejnych dwóch lat wejście do centrów trzydziestu metropolii na świecie. Zakłada także wzmocnienie oferty cyfrowej i dystrybucyjnej.

- W ciągu kolejnych trzech lat staniemy się lepiej dostępni i wygodniejsi dla naszych klientów oferując nowe formaty sklepów, nowe lokalizacje w miastach i zapewniając lepszą ofertę cyfrową. Oznacza to, że będziemy w stanie wejść w interakcję z klientami wszędzie i zawsze tam, gdzie będą mieli na to ochotę oraz oferować im produkty i usługi w bardziej przystępnych cenach. Aby tego dokonać przeprowadzimy zmiany w sposobie zarządzania, pracy i organizacji - komentuje Tolga Öncü, retail manager Grupy Ingka.

Grupa Ingka zarządza 367 sklepami IKEA w 30 krajach. W Polsce Grupa posiada obecnie jedenaście sklepów i zarządza poprzez IKEA Centres Polska pięcioma centrami handlowymi. Zlokalizowane w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatruje 23 sklepy IKEA w Europie środkowej i wschodniej. Do Grupy Ingka w Polsce należy również sześć farm wiatrowych.

Przychody IKEA Retail Polska wyniosły w roku obrotowym zakończonym w sierpniu br. 4,03 mld i były wyższe o 11 proc. rok do roku. W tym okresie sklepy szwedzkiej sieci odwiedziło blisko 29 mln klientów.

Autor:jd

Więcej informacji:IKEA, transformacja biznesowa

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas