Biznes2014-12-29
1

ING liderem reklamowym banków. Mocno w górę Bank Millennium i eurobank, w dół PKO BP (TOP 10)

W br. cennikowe wydatki reklamowe banków w mediach pozainternetowych były podobne jak rok wcześniej. Największe budżety miały ING Bank Śląski, Bank Millennium, BZ WBK i eurobank, a spory spadek zanotował PKO BP.

Od stycznia do października br. cennikowe nakłady reklamowe banków w mediach pozainternetowych wyniosły 1,06 mld zł, o 1,7 mln zł więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 0,1 proc.) - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Najwięcej wydał ING Bank Śląski - 112,84 mln zł, o 8,71 mln zł (to wzrost o 8,4 proc.). W październiku br. bank wprowadził nowy format reklamowy pod hasłem „Liczą się ludzie” (zobacz szczegóły), a w jego ostatnich kampaniach występowała Agata Kulesza (obejrzyj jeden ze spotów).

Wydatki Banku Millennium wzrosły w skali roku aż o 36,46 mln zł (czyli o 57,2 proc.), do 63,74 mln zł. We wrześniu br. ambasadorem reklamowym banku został youtuber i prezenter telewizyjny Radosław Kotarski (więcej na ten temat).

Podobny wzrost osiągnął eurobank (bohaterem jego reklam od ponad dwóch lat jest Piotr Adamczyk), którego nakłady wyniosły 90,04 mln zł, o 35,69 mln zł więcej niż przed rokiem (65,7 proc. w górę). Z kolei wydatki Credit Agricole Bank Polska (reklamowanego z udziałem Juliette Binoche) wzrosły w skali roku o 25,9 proc. (czyli o 11,98 mln zł, do 58,22 mln zł), a Alior Banku - o 24,8 proc. (o 9,78 mln zł, do 49,22 mln zł).


Za to cennikowe inwestycje PKO BP zmalały rok do roku o 23,22 mln zł (czyli o 24,6 proc.), do 71,26 mln zł. W lutym br. bank zakończył współpracę z Szymonem Majewskim, a w kolejnych reklamach pokazuje, jak na jego usługi reagują organizmy klientów (w bożonarodzeniowej kampanii dobre myśli promują pożyczkę gotówkową Mini Ratka - zobacz więcej).

Wydatki BZ WBK (reklamowanego od ponad roku przez Kevina Spacey) spadły o 7,1 proc. (czyli o 7,06 mln zł, do 92,44 mln zł), a BGŻ-u - o 2,3 proc. (o milion złotych, do 42,12 mln zł).

W poniższym zestawieniu uwzględniliśmy jedynie wydatki na usługi stricte bankowe, a nie inne, oferowane przez niektóre banki (np. ubezpieczenia, fundusze czy produkty strukturyzowane).

Zobacz tabelę


Prawie trzy czwarte pozainternetowych wydatków reklamowych banków trafia do telewizji - od stycznia do października br. było to 777,79 mln zł (73,4 proc.), o 5,29 mln zł więcej niż wcześniej (to wzrost o 0,7 proc.).

Nakłady w radiu zmalały w skali roku o 4,7 proc. (czyli o 3,52 mln zł, do 71,9 mln zł), a w gazetach - o 30 proc. (o 19,25 mln zł, do 44,96 mln zł).

Za to wydatki na outdoorze zwiększyły się o 28,4 proc. (o 12,86 mln zł, do 58,08 mln zł), w magazynach - o 8 proc. (o 4,32 mln zł, do 58,07 mln zł), a w kinach - o 5,3 proc. (o 2,4 mln zł, do 47,9 mln zł).

Zobacz tabelę


Jeśli chodzi o internet, nieobjęty monitoringiem Kantar Media, to w trzech kwartałach br. wydatki całej branży finansowej (obejmującej też m.in. ubezpieczenia) stanowiły 13 proc. faktycznej rynku reklamy internetowej mającego wartość 1,87 mld zł, a więc wyniosły ok. 243 mln zł (według badania IAB AdEx - zobacz szczegóły).

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas