Reklama 2022-07-28
0

Initiative z globalnym budżetem mediowym Nike

Firma sportowa Nike rozstrzygnęła przetarg na globalną obsługę mediową. Do współpracy wybrała agencję Initiative (IPG Mediabrands). Budżet marki w Ameryce Północnej powierzono z kolei agencji PMG.

Nike rozstrzygnął przetarg na globalną obsługę w zakresie planowania i zakupu mediów. Należąca do IPG Mediabrands agencja Initiative będzie obsługiwać markę na całym świecie oraz w regionach EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka) i APLA (Azja, Ameryka Łacińska), podczas gdy niezależna agencja medialna PMG zajmie się obsługą mediową Nike w Ameryce Północnej.

Budżet mediowy szacowany jest łącznie na około 1 miliarda dolarów i od 300 do 400 milionów dolarów w Ameryce Północnej.

Przetarg koordynowała firma konsultingowa R3.

Wcześniej za obsługę mediową Nike w Europie odpowiadały: należąca do WPP agencja Mindshare i Assembly (Stagwell), a niezależna agencja Wieden+Kennedy (W+K) zajmowała się planowaniem i zakupem mediów w Ameryce Północnej.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że W+K będzie nadal w pewnym stopniu współpracować z Nike w zakresie obsługi mediowej, prawdopodobnie w USA. Pozostanie również wiodącą agencją kreatywną Nike.

W przetargu Nike miały brać udział - obok zwycięskich agencji - także Dentsu Media, Media.Monks, Mindshare i Assembly

Autor: bg

Więcej informacji: Nike, przetarg mediowy, Mindshare, Initiative, PMG

KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas