Internet 2022-11-07
2

Na Instagramie twórcy mogą tworzyć i sprzedawać NFT

Instagram ogłosił, że w pierwszym tygodniu listopada zacznie umożliwiać wybranej grupie cyfrowych twórców tworzenie (tzw. mintowanie) i sprzedawanie NFT (z ang. non-fungible token, czyli niewymienialny token), bezpośrednio na platformie społecznościowej.

Niedawno uruchomiona funkcja w aplikacji - Digital Collectibles jest dostępna w 100 krajach i umożliwia użytkownikom łączenie cyfrowych portfeli z własnymi lub zakupionymi NFT. Połączone cyfrowe tokeny mogą być wyświetlane na profilu z użyciem specjalnego efektu “migotania”, który wskazuje ich autentyczność.

Najnowsza aktualizacja pozwoli tworzyć własne cyfrowe przedmioty i sprzedawać je zarówno na Instagramie, jak i poza platformą, dostarczając narzędzi do tworzenia i sprzedaży NFT. Usługa początkowo zostanie uruchomiona na blockchainie Polygon i będzie pośród niewielkiej grupy twórców w USA, w tym Amber Vittoria, Refik Anadol, Jason Seife, Dave Krugman i kilku innych.

Plany Instagrama na NFT

Instagram ma również w planach wprowadzenie wyświetlania cyfrowych kolekcji wideo i dodanie obsługę blockchainu Solana i portfela Phantom. Wcześniej platforma obsługiwała blockchainy Ethereum, Polygon i Flow, a także połączenia z portfelami stron trzecich, w tym Rainbow, MetaMask, Trust Wallet, Coinbase Wallet i Dapper Wallet.

Meta zauważyła, że nie będzie pobierać opłat za wyświetlanie i udostępnianie cyfrowej kolekcji kolekcjonerskiej na Instagramie lub Facebooku oraz nie będzie pobierać żadnych dodatkowych opłat za sprzedaż cyfrowych przedmiotów kolekcjonerskich do co najmniej 2024 roku. Dodała jednak, że „cyfrowe zakupy kolekcjonerskie dokonywane w ramach Instagrama w systemach operacyjnych Android i iOS podlegają stosownym opłatom w sklepie z aplikacjami.

 

Ponadto platforma zobowiązała się, że ani twórcy, ani kolekcjonerzy nie będą musieli płacić opłat tzw. gas fee, czyli opłaty wymaganej do pomyślnego przeprowadzenia transakcji w kryptowalutach obsługujących, czyli Ethereum, Polygon lub Solano.

Bartosz Czerkies, general manager Shares w Europie Środkowo-Wschodniej, dodaje, że masowa adopcja rozwiązania przez kolejną dużą platformę wysyła pozytywny sygnał do rynku.

- Przed branżą jeszcze sporo wyzwań i dopracowanie technicznych aspektów procesu, któremu nadal daleko do standardów UX jaki znamy np. z e-commerce. Branża jest na tyle młoda, że z popularyzacją tych inwestycji i pojawieniem się większej konkurencji na rynku, zmianie ulegną też same narzędzia, czyli aplikacje sprzedażowe i kanały do onboardingu - na bardziej przyjazne w obsłudze. Jednak największymi wyzwaniami branży NFT jest szeroka edukacja, zarówno inwestorów jak i szerokiego społeczeństwa oraz aspekty regulacyjne. Po raz kolejny zmiany w biznesie następują tak szybko, że regulacje za nimi nie nadążają - stąd pojawienie się digial assets - komentuje Bartosz Czerkies.

Autor: jd

Więcej informacji: Instagram, NFT

KOMENTARZE (2) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas