Internet2019-08-26
5

Instagram testuje więcej reklam w serwisie. Chce zbadać reakcje użytkowników

Należący do Facebooka serwis Instagram rozpoczął testowanie nowego rozwiązania polegającego na wyświetlaniu użytkownikom większej liczby reklam niż do tej pory – wynika z nieoficjalnych informacji. W ramach prób w sekcji Stories pojawiają się dwie reklamy jedna po drugiej. Facebook wyjaśnia, że w ten sposób chce zbadać reakcje użytkowników na bardziej intensywny przekaz reklamowy, choć komfort korzystania z platformy ma pozostawać priorytetem.

O testach nowego rozwiązania reklamowego poinformował serwis Adweek powołując się na własne źródła. Zgodnie z doniesieniami w sekcji Stories wprowadzonej przez Instagrama w sierpniu 2016 r. u wybranych użytkowników pojawiają się jedna po drugiej reklamy pochodzące od dwóch różnych marek z którymi współpracuje serwis.

Przedstawiciel Facebooka wyjaśnia w rozmowie z Adweekiem, że obecne próby mają na celu zbadanie reakcji użytkowników na większą liczbę reklam na platformie. Zaznacza jednak, że dla firmy na pierwszym miejscu wciąż pozostaje komfort korzystania z serwisu, zaś dopiero na drugim znajduje się satysfakcja reklamodawców.

Facebook zastrzega także, że obecne testy nie oznaczają w żadnym wypadku że w najbliższej przyszłości na Instagramie pojawi się znacząco większa liczba reklam.

W drugim kwartale br. Facebook zanotował wzrost wpływów o 27,6 proc. do 16,89 mld dolarów oraz 2,62 mld dolarów zysku netto (wobec 5,11 mld dolarów rok wcześniej). W minionym półroczu koncern odpisał 5 mld dolarów kary nałożonej przez FTC. Ma 2,41 mld użytkowników aktywnych miesięcznie i 1,59 mld codziennie. W ostatnich latach przybywa ich głównie poza Ameryką Północną i Europą, ale Facebook najwięcej zarabia na tych z USA i Kanady.

Autor:ps

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas