Portal Interia (Grupa Polsat Plus) zamknął sekcję z komentarzami. Zamiast nich wprowadzono emotikony, przy pomocy których użytkownicy mogą opisywać swoje emocje odnoszące się do przeczytanej treści: „lubię to”, „istotne!”, „hahaha”, „szok”, „smutny” i „zły” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Interia zdecydowała się wyłączyć użytkownikom możliwość pisania komentarzy pod tekstami na portalu. Zamiast nich czytelnicy mogą teraz skorzystać z sześciu emotikon zamieszczonych pod artykułami („lubię to”, „istotne!”, „hahaha”, „szok”, „smutny” i „zły”).
Od wtorku nie działa też Forum Interia.
- W Interii stawiamy komfort naszych użytkowników na pierwszym miejscu. Dlatego nieustannie testujemy i wdrażamy nowe rozwiązania, które ułatwiają i przyśpieszają dostęp do naszych treści oraz zwiększają poziom zadowolenia podczas korzystania z portalu - mówi Wirtualnemedia.pl Paweł Baryś, specjalista ds. PR Interii. - Zamknięcie sekcji z komentarzami doskonale wpisuje się w nasze dotychczasowe działania i wychodzi naprzeciw oczekiwaniom większości naszych użytkowników. Testowane przez Interię emotikony umożliwiają szybką, wygodną i nowoczesną interakcję z treściami - dodaje.
Onet bez komentarzy
Cztery lata temu na podobny krok zdecydował się Onet, który wyłączył komentarze pod artykułami w sekcjach Wiadomości i Kultura, a potem także w pozostałych działach. Rok wcześniej Wyborcza.pl zezwoliła na pisanie komentarzy tylko swoim subskrybentom. Użytkownicy wciąż mogą zostawiać je m.in. na portalach Wp.pl i Gazeta.pl.
Według badań Mediapanel, strona główna Interii odnotowała w listopadzie 5,2 mln użytkowników, którzy przeciętnie spędzali tam 35 minut i 55 sekund, oraz 17,7 proc. zasięgu.
Cała Grupa Polsat-Interia miała wtedy niemal 21,1 mln użytkowników, co dało jej ponad 71 proc. zasięgu. Użytkownicy spędzali na stronach grupy średnio 1 godzinę, 25 minut i 13 sekund.