Internet2015-07-07
1

Internautów na najdłużej przyciągają RMFon.pl i Open.fm, NK.pl przed WP, Onetem i Iplą (TOP 20)

Serwisami, w których użytkownicy spędzają średnio najwięcej czasu, są trzy witryny radiowe: RMFon.pl, Open.fm i ZETchilii.pl. Wśród serwisów VoD Player.pl wyprzedza Iplę.tv, wśród społecznościowych - NK.pl jest przed Fotką.pl, a wśród portali horyzontalnych o2.pl jest przed WP, Onetem i Interią.

Z serwisu RMFon.pl, gdzie można słuchać rozgłośni Grupy RMF i dodatkowych stacji tematycznych, przeciętny użytkownik korzystał w kwietniu br. przez 29 godzin i 13:10 minut, a przeciętna odsłona trwała aż 2 godziny i 29 minut - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl Tak długi czas odsłony wskazuje, że strona działa najczęściej w tle innych aktywności wykonywanych przez internautów.

Dwa kolejne miejsca pod względem średniego czasu korzystania zajęły inne serwisy pełniące funkcję playerów radiowych. Na Open.fm (udostępniającym ponad 200 internetowych stacji tematycznych, przejętym w maju br. przez Wirtualną Polskę) przeciętny użytkownik spędził 18 godzin i 16:14 minuty (a średnia odsłona trwała 37:59 minuty), a na ZETchilli.pl (należącym do Eurozetu) - 9 godzin i 14:35 minuty (czas trwania odsłony to godzina i 34:43 minuty).

W zestawieniu znalazły się jeszcze inne serwisy radiowe. EskaGO.pl (Grupa Radiowa Time) przyciągała użytkowników średnio na 9 godzin i 3:57 minuty, Antyradio.pl (Eurozet) - na 42:54 minuty, RadioZET.pl (Eurozet) - na 4 godziny i 54:20 minuty, a Tuba.pl (Grupa Radiowa Agory) - na 4 godziny i 30:28 minuty. Zaznaczmy, że część z tych stron to znacznie więcej niż tylko playery radiowe, zawierają też treści rozrywkowe, zwłaszcza o muzyce i show-biznesie (m.in. Antyradio.pl, ZETchilli.pl i Tuba.pl), informacje ogólne (RadioZET.pl) oraz filmy i seriale w modelu VoD (EskaGO.pl).

Wśród portali ogólnotematycznych na najdłużej użytkowników przyciąga ten najmniej popularny - o2.pl (Grupa Wirtualna Polska), z którego przeciętny użytkownik korzystał w kwietniu br. przez 5 godzin i 36:44 minuty. Na tym portalu ponad trzy czwarte ruchu generuje poczta mailowa (co szczegółowo analizowaliśmy miesiąc temu), dostępna też pod domeną Tlen.pl, która zanotowała nieco wyższy średni czas korzystania - 6 godzin i 13:18 minut.

Na WP.pl użytkownicy spędzili w kwietniu średnio po niecałe 5 godzin (4 i 59:34 minuty), na Onecie - 4 godziny i 38:36 minuty, na Interii - 3 godziny i 3:36 minuty, a na TVN24.pl - 2 godziny i 36:57 minuty. Wśród czołowych portali zdecydowanie najniższy średni czas korzystania notuje Gazeta.pl - w kwietniu wyniósł 49:05 minuty.

W rankingu są też serwisy VoD i społecznościowe. Wśród tych pierwszych najlepsze wyniki osiągnęły Player.pl (Grupa TVN) - 8 godzin i 12:10 minuty, oraz Ipla.tv (Cyfrowy Polsat) - 4 godziny i 58:55. Ipla jest też dostępna jako aplikacja. Z serwisów społecznościowych na liście znalazły się NK.pl (na początku br. przejęta przez Grupę Onet) z 6 godzinami i 19:31 minutami oraz Fotka.pl z 4 minutami i 58:19 minutami.

Ponadto w zestawieniu są witryny z treściami udostępnianymi nielegalnie (Kreskówki.pl z serialami animowanymi i Exsite.pl z linkami do treści wideo, muzyki, gier i e-booków) oraz Allegro.pl jako jedyny serwis e-commerce.

Średni czas korzystania jest określany w Megapanelu tylko dla stron objętych audytem site-centric, z którego nie korzystają serwisy zagraniczne i większość polskich należących do mniejszych wydawców. Dlatego na liście nie ma chociażby serwisów Google’a, Facebooka, YouTube’a i stron z grami online.

Zobacz tabelę

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas