Internet2021-11-05
5

Internet dla Polaków medium pierwszego wyboru. Polsat i TVN 24 najważniejszymi stacjami

Gdyby musieli ograniczyć korzystanie z mediów do jednego kanału, niemal 6 na 10 badanych wskazuje Internet - pokazują dane agencji mediowej Wavemake. To wciąż najbardziej niezastąpione medium, ale już nie aż tak jak w szczycie pandemii, gdy było pierwszym wyborem dla 2/3 internautów. Podium najważniejszych dla Polaków stacji telewizyjnych tworzą Polsat, TVN 24 i TVN.

Gdyby musieli ograniczyć korzystanie z mediów do zaledwie jednego kanału, 58 proc. polskich internautów wskazuje na sieć jako tę najbardziej niezastąpioną. Dla 17 proc. badanych najważniejszym medium pozostaje telewizja. Jej znaczenie rośnie wraz z wiekiem badanych – wśród osób po 45 roku życia niemal co czwarta postawiłaby na TV jako medium pierwszego wyboru, pokazuje badanie Wavemaker.

W stosunku do wiosny ub.r. nastąpił lekki spadek znaczenia sieci (z 67 proc.), a wzrost znaczenia TV (z 12 proc.). Niewykluczone, że jest to efekt pandemii, która zwiększyła znaczenie domowej rozrywki, w tym telewizji, w życiu sporej części badanych - wskazano w badaniu.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/polsat-najwyzej-oceniana-telewizja-widzowie-pozbyliby-sie-najchetniej-trwam-i-tvp-info ##

YouTube najważniejszy w internecie, Polsat i TVN24 w telewizji

W przypadku Polaków najbardziej przywiązanych do internetu nie zmienił się ranking top 3 najważniejszych stron w sieci. Gdyby byli zmuszeni, by ograniczyć korzystanie z internetu do jednego serwisu, najwięcej badanych zdecydowałoby się na Youtube z wynikiem 27 proc., który na podium uzupełniają Facebook (21 proc.) i Netflix (16 proc.).  

Z kolei w rankingu najważniejszych stacji TV ranking top 3 tworzą Polsat (18 proc.), TVN 24 (także 18 proc.) i TVN (16 proc.). Pozycja TVN 24 wyraźnie wzrosła, co zapewne również ma związek z rosnącą wagą informacji w pandemicznej wciąż rzeczywistości. Ostatnie miejsce zajęła TVP2  zwynikiem 9 proc.

- Choć Wavemaker stawia badanych przez czysto hipotetycznym wyborem, to ich wskazania dowodzą całkiem realnej siły mediowych marek. Szczególnie w odniesieniu do Youtube i Facebooka otrzymujemy obraz silnej dominacji i potwierdzenie, że dla wielu osób te serwisy to niemal synonim internetu. Nie dziwią więc rosnące oczekiwania wobec ich właścicieli - mówi Paweł Gala, szef Wavemaker.

Badanie znaczenia mediów to część Projektu Cyfrowizja VI, który agencja Wavemaker realizowała pod koniec czerwca 2021 r. na grupie 1500 Polaków z dostępem do sieci.

Autor:jd

Więcej informacji:YouTube, Polsat, Wavemaker, TVN24

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas