Badania2016-02-25
0

Internetowi liderzy opinii najważniejsi dla nastolatków, na czele Red Lipstick Monster

W rankingu 10 osób, które w największym stopniu wpływają na konsumentów z grupy wiekowej 15-25 lat, ośmiu to przedstawiciele świata online. Z kolei dla osób powyżej 35 roku życia świat influencerów online zdaje się nie istnieć - wynika z badania ARC Rynek i Opinia oraz Dentsu Aegis Network Polska.

Analiza zasiegów influencerów offline'owych i online'owych w zestawieniu z emocjami, jakie budzą wśród odbiorców oraz stopniem wpływowości na nich, pokazuje, że młodsze pokolenie w znacząco większym stopniu wierzy influencerom działającym online.

O ile w ogólnym rankingu influencerów prym wiodą osoby wywodzące się z offline’u, o tyle w podziale na poszczególne kategorie wiekowe zasada ta przestaje mieć zastosowanie. Wyraźnie widać, że w najmłodszej grupie wiekowej (15-25 lat) znacznie większą wartość mają influencerzy online’owi, a spośród celebrytów liczą się ci, którzy są bezpośredni i przez to wiarygodni.



"House of Influence" to narzędzie stworzone przez ARC Rynek i Opinia oraz Dentsu Aegis Network Polska, które zderza świat influencerów online i offline, pokazując zasięg oddziaływania i wartość reklamową poszczególnych osób oraz zestawiając te dane z emocjami i opiniami konsumentów.

Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (wywiady internetowe) na reprezentatywnej próbie 2012 internautów w wieku 15-55 lat. Respondenci oceniali postacie ze świata offline (filmu, muzyki, sportu, rozrywki) oraz online (blogerzy, vlogerzy i twórcy contentu – z kategorii kulinarnej, moda/uroda, technologie i rozrywka). Każdy influencer był oceniany na obszarach znajomości, wizerunku emocjonalnego, wiarygodności i wpływu na respondenta, jak również dopasowania do kategorii produktowych.

Autor:km

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas