Biznes2018-09-28
0

Inwestorzy wciąż chcą budować w Polsce centra handlowe

W pierwszym półroczu tego roku w Polsce otwarto 13 nowych centrów handlowych, w tym dwa duże - w Gdańsku i Tychach.  Inwestorzy na nieruchomości komercyjne wydali w tym okresie ponad 3,3 mld euro, z czego 1,9 mld euro na galerie handlowe - wynika z raportu PRCH Retail Research Forum.

Poziom nasycenia nowoczesną powierzchnią handlową w Polsce wzrósł do 311 m kw. na 1000 mieszkańców, co stawia nas pośrodku europejskiej stawki. Na koniec tego roku poziom nasycenia osiągnie 326 m kw. / 1000 mieszkańców - prognozują eksperci PRCH Retail Research Forum.

Centra handlowe w budowie lub rozbudowie

W pierwszej połowie 2018 roku w budowie było ponad 400 tys. m kw. powierzchni najmu. Niemal 20 proc. obecnie realizowanych projektów stanowią rozbudowy istniejących galerii, przede wszystkim tradycyjnych centrów handlowych. W budowie są też nowe obiekty takie jak Galeria Młociny w Warszawie czy Libero w Katowicach.

- Rozwój centrów handlowych w Polsce stale postępuje. Wciąż pojawiają się nowe projekty, ale również ewoluują te, które na rynku istnieją od lat. Centra coraz mocniej angażują się również w rozwój lokalnych społeczności - powiedziała Anna Zachara-Widła, research & education manager z Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Inwestorzy chcą wydawać w Polsce

Inwestorzy na nieruchomości komercyjne wydali w Polsce w pierwszej połowie roku ponad 3,3 mld euro, z czego 1,9 mld euro przeznaczono na centra handlowe. Na tak dobry wynik składa się głównie bardzo duża transakcja przejęcia portfela nieruchomości M1 przez Chariot (inwestorami w operacji są fundusze PIMCO, Oaktree i Redefine Properties) za kwotę 1 mld euro - oceniają autorzy raportu.

- Pozytywnym zjawiskiem jest spore zainteresowanie inwestorów naszym rynkiem oraz wysoki poziom kapitalizacji typu prime – ocenia Anna Zachara-Widła.

Autor:jd

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas