Telewizja 2018-05-16
18

790 tys. widzów „Iron Majdan”. TVN wygrał z konkurencją

Małgorzata i Radosław Majdanowie w reality-show Małgorzata i Radosław Majdanowie w reality-show "Iron Majdan", fot. TVN

Reality-show „Iron Majdan” oglądało średnio 790 tys. widzów, o 90 tys. osób mniej niż „Żony Hollywood” pokazywane rok temu w tym paśmie. TVN w czasie emisji nowego reality-show było jednak liderem rynku, a w grupie 16-49 miało wyraźną przewagę nad konkurencją. Wpływy z reklam wyniosły 10,47 mln zł.

Nowy reality-show „Iron Majdan” na antenie TVN oglądać można było w poniedziałki o godz. 22.30, w okresie od 5 marca do 14 maja br. Średnia widownia programu wyniosła 790 tys. osób, co przełożyło się na 9,27 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 14,14 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 11,94 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Największą popularnością cieszył się pierwszy odcinek produkcji. Przyciągnął on uwagę 1 mln osób.

Dla porównania, średnia oglądalność trzeciego sezonu „Żon Hollywood”, pokazywanego wiosną ub.r. w tym samym paśmie wyniosła 880 tys. widzów. Przełożyło się to na 9,78 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 12,99 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 11,82 proc. w grupie 16-59. Oznacza to, że nowy format obniżył widownię swojego pasma o 90 tys. osób.

TVN w paśmie nadawania nowego projektu zajął pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Wiceliderem w tym paśmie był Polsat, który emitując wtedy filmy fabularne, osiągał 8,86 proc. udziału. Trzecia była TVP2 (seriale „Za marzenia” i „Zaginiona”; 7,33 proc.), a tzw. „wielką czwórkę” uzupełniła TVP1 („Warto rozmawiać” i dokumenty; 2,47 proc.).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59.

Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków nowego projektu wyniosły 10,47 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

„Iron Majdan” to reality-show, które zostało wymyślone specjalnie dla Małgorzaty Rozenek-Majdan i Radosława Majdana.

Nowe reality-show jest drugim najdroższym programem w historii TVN po „Azja Express”. Stacja nie podaje szczegółów, ale jeden odcinek mógł kosztować nawet milion złotych. Program na zlecenie TVN wyprodukowała firma Golden Media Polska.

Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,87 proc.

Autor: Michał Kurdupski

Więcej informacji: Iron Majdan, TVN

KOMENTARZE (18) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas