Na spotkaniu dla grupy handlowców ogłoszono, że InPost niebawem wprowadzi na rynek własną usługę płatności InPost Pay. Zdaniem Rafała Brzoski, dla kierowanej przez niego firmy to "największa innowacja od czasu Paczkomatu". - [InPost Pay] absolutnie zrewolucjonizuje polski rynek zakupów online - zapowiada Brzoska.
Pierwsze sygnały na temat możliwości wprowadzenia własnej usługi płatności przez InPost pojawiły się już w 2021 roku. Wtedy to InPost zastrzegł w Urzędzie Patentowym znak towarowy InPost Pay. Znak przypinano do kategorii oprogramowania do płatności, terminalu, obsługi i przetwarzania transakcji, w tym bezdotykowych i internetowych. Spekulowano, że firma logistyczna chce iść śladem Apple, Google czy rodzimego Allegro, wprowadzając na rynek własną metodę płatności.
InPost Pay "rewolucją na rynku zakupów online"
We wtorek premierowo o nowej marce opowiedział wybranym partnerom handlowym prezes InPostu Rafał Brzoska.
- Według mnie [InPost Pay] jest największą innowacją w InPoście od początku Paczkomatu. (…) Wszyscy czekamy na nową usługę, która absolutnie zrewolucjonizuje polski rynek zakupów online - poinformował biznesmen.
Podczas prezentacji partnerzy handlowi mogli usłyszeć, że celem InPostu jest wprowadzenie usługi prostej i wygodnej w obsłudze, "eliminującej zbędne kliknięcia". Zakupy z InPost Pay mają być jeszcze szybsze dla 11 milionów użytkowników aplikacji InPostu, z którą nowa usługa będzie zintegrowana.
W ostatnich miesiącach InPost Pay testowany był w gronie "family and friends" - spekulowano także o alternatywnej nazwie InPost Izi.
Na początek usługa płatności InPostu ma zostać wdrożona w pierwszej grupie około 1500 sklepów intrernetowych. W pierwszej kolejności skorzystają z niej polscy klienci. - Mamy kolejkę chętnych do implementacji naszej usługi płatnościowej - komentował Rafał Brzoska.
Według prognoz Juniper Research wartość globalnego, międzynarodowego handlu elektronicznego w 2023 roku ma osiągnąć 2,04 biliona dolarów, co oznacza wzrost o 91 proc. w ciągu najbliższych czterech lat.
Branding usługi przygotowała agencja Dragon Rouge.
Prawie 30 tys. Paczkomatów
Operator dostarczył 132 mln przesyłek (18 proc. więcej niż przed rokiem): 110,4 mln do Paczkomatów i 21,7 mln do domów odbiorców. Wzrosła też rentowność na poziomie skorygowanej EBITDA: marża z 41,3 do 45,3 proc., a zysk z 376,6 do 531,9 mln euro.