Badania2022-08-06
8

Disney+ dogonił w Polsce HBO Max. Netflix i Player straciły użytkowników, w górę Prime Video i Viaplay

Platforma streamingowa Disney+Platforma streamingowa Disney+

W pierwszym pełnym miesiącu obecności na polskim rynku Disney+ miał minimalnie mniej odwiedzających niż HBO Max, przy czym przyciągał każdego na ponad dwukrotnie dłuższy czas. Spore spadki zasięgów zanotowały Netflix, Player i TVP VOD, za to Amazon Prime Video zyskał 30 proc. użytkowników, a w czołowej dziesiątce pojawiło się Viaplay.

Zdecydowanym liderem platform ze streamingiem wideo w Polsce pozostaje Netflix. Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez w lipcu br. odwiedziło go - licząc łącznie serwis www i aplikację mobilną -  12,54 mln użytkowników, czyli 42,22 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził tam przeciętnie 6 godzin, 3 minuty i 22 sekundy.

Kolejne dwie pozycje zajmują globalne platformy, które pojawiły się na naszym rynku w br. HBO Max, które w marcu zastąpiło HBO GO, zanotowało 4,29 mln użytkowników, 14,44 proc. zasięgu oraz godzinę, 37 minut i 40 sekund średniego czasu korzystania, a Disney+, dla  którego lipiec był w pierwszym pełnym miesiącem kalendarzowym obecności w Polsce - 4,22 mln internautów, 14,21 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 36 minut i 27 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Disney+ jest dostępny w Polsce od 14 czerwca. Już miesiąc przed startem polscy użytkownicy mogli kupić na niej subskrypcję z 20-procentową zniżką. Wraz z uruchomieniem platforma pojawiła się w ofercie m.in. sieci Plusa i platformy satelitarnej Polsat Box.

Z kolei oferowaną przez Amazona platformę Prime Video, na dobre obecną u nad od października ub.r. wraz z wprowadzeniem przez koncern usługi subskrypcyjnej Prime, odwiedziło w lipcu 2,99 mln polskich internautów (dało to 10,07 proc. zasięgu), spędzając średnio po 55 minut i 2 sekundy.

CDA Premium nad platformami TVN, Canal+ i TVP

Z polskich witryn najwyżej w zestawieniu jest CDA Premium, na którym każdy z 2,68 mln internautów (9,02 proc.) spędził przeciętnie 36 minut i 52 sekundy. To jedyna platforma, której liczba subskrybentów w Polsce jest regularnie podawana przez właściciela od trzech lat obecnego na giełdzie. Na koniec marca miała sprzedanych 467 tys. subskrypcji, o 20 tys. więcej niż kwartał wcześniej.

Niżej znalazły się platformy należące do nadawców telewizyjnych, które w letniej przerwie między ramówkami i sezonami piłkarskimi oferują mniej premierowych treści ze swoich kanałów. Player (TVN Grupa Discovery) miał 2,44 mln użytkowników, 8,23 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 21 minut i 48 sekund spędzonych średnio przez odwiedzającego, Canal+ online - 2,37 mln internautów, 7,97 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 18 minut i 52 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a TVP VOD - 2,13 mln użytkowników, 7,16 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 55 minut i 37 sekund średniego czasu korzystania. Ta ostatnia platforma jako jedyna w rankingu zdecydowaną większość treści udostępnia za darmo.

Wirtualna Polska w kategorii VoD i OTT zanotowała 1,86 mln użytkowników, 6,27 proc. zasięgu oraz 45 minut i 19 sekund spędzonych średnio przez odwiedzającego. Zdecydowaną większość ruchu w tej kategorii zapewnia portalowi platforma WP Pilot oferująca streaming ponad 100 stacji telewizyjnych.

Z kolei skandynawską platformę Viaplay, obecną u nas od sierpnia ub.r., odwiedziło 1,17 mln polskich internautów (co dało 3,96 proc. zasięgu), spędzając średnio godzinę, 22 minuty i 34 sekundy.

Miesiąc do miesiąca Netflix stracił 971,7 tys. internautów (to 7,2 proc. w dół), a średni czas korzystania z platformy wydłużył się o 46 minut i 26 sekund (14,6 proc.). HBO Max zanotowało spadek o 129,9 tys. użytkowników (2,9 proc.) oraz 8 minut i 42 sekundy przeciętnego czasu korzystania (8,2 proc.).

Zyskują Disney+, Prime Video i Viaplay

Disney+ w porównaniu do drugiej połowy czerwca osiągnął wzrost o 531,2 tys. odwiedzających (30,4 proc.) oraz godzinę, 31 minut i 14 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę (72,9 proc.). Na Prime Video liczba użytkowników zwiększyła się jeszcze bardziej - o 698,5 tys., czyli 30,4 proc., a przeciętny czas korzystania wydłużył o 17 minut i 23 sekundy (46,2 proc.).

Wzrosły też wyniki Viaplay - o 152,4 tys. internautów (14,9 proc.) oraz 19 minut i 22 sekundy średniego czasu spędzonego przez odwiedzającego (30,6 proc.).

Player stracił 715,1 tys. użytkowników (22,6 proc.), przy czym przeciętny czas korzystania z platformy wydłużył się o 12 minut i 13 sekund (9,4 proc.). TVP VOD zanotował spadek liczby odwiedzających o 328,7 tys. (13,4 proc.) i wzrost średniego czasu korzystania o 46 minut i 22 sekundy (24,5 proc.), natomiast na platformach Wirtualnej Polski ubyło 181,3 tys. internautów (8,9 proc.), a przeciętny czas korzystania wydłużył się o 3 minuty i 7 sekund (7,4 proc.).

Z kolei na Canal+ online liczba internautów nieznacznie zmalała (o 39,7 tys., czyli 1,6 proc.), a średni czas spędzony przez każdego prawie się podwoił, rosąc o godzinę, 7 minut i 16 sekund (93,9 proc.).

1 lipca w badaniu Mediapanel zaktualizowano metody estymowania zasięgów. W wielu przypadkach wpłynęło to na obniżenie wyników w statystykach realnych użytkowników i zasięgu.

Autor:tw

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas