Telewizja 2023-05-03
6

TVP1 liderem w DVB-T, ostro w dół TVP INFO. Rekordowy wzrost TVP Rozrywka, TVP Polonia i Wydarzenia24

Liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w pierwszym kwartale br. w grupie 4+ była TVP1. W grupie 16-49 pierwsze miejsce zajął Polsat - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

W pierwszym kwartale 2023 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem była TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Średni udział tej stacji w porównaniu do pierwszego kwartału 2022 roku zwiększył się o 4,51 proc. i wyniósł 12,27 proc.

TVP2 wyprzedziła TVP Info i Polsat

Z czwartego na drugie miejsce awansowała TVP2, która zanotowała udział na poziomie 11,93 proc., po wzroście o 25,09 proc.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Podium uzupełnia Polsat, który miał wynik na poziomie 8,87 proc., po spadku o 14,29 proc.

Z drugiego na czwarte miejsce ze spadkiem udziału o 19,34 proc. do 8,59 proc. zajął kanał TVP Info. Informacyjna stacja w pierwszym kwartale ub.r. obszernie relacjonowała pierwsze tygodnie ataku Rosji na Ukrainę.

Czołową piątkę uzupełnia TVN, którego udział wzrósł o 4,89 proc. do 7,37 proc.

Najwięcej zyskał kanał TVP Rozrywka, którego wynik względem pierwszego kwartału 2022 roku poszedł do góry o 406,84 proc. do 0,59 proc. Kanał w zestawieniu awansował z miejsca 30. na 25.

Z kolei najwięcej stracił Fokus TV, który spadł z pozycji 11. na 15. Wynik stacji zmalał o 24,93 proc. do 1,87 proc.

0,51 proc. udziału TVP Nauka

28. miejsce zajął nowy kanał - TVP Nauka, który nadaje od 3 października 2022 roku. Jego średni rynkowy udział w pierwszym kwartale br. wyniósł 0,52 proc.

Polsat na czele w 16-49

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w pierwszym kwartale 2023 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T zajął Polsat. Stacja ze średnim udziałem na poziomie 9,46 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, spadek o 18,55 proc.

Drugi był TVN, którego wynik zwiększył się o 4,86 proc. do 9,40 proc.

Podium uzupełnia TVP2 (9,39 proc., do góry o 36,76 proc.). Czwarta była TVP1 (6,83 proc., + 3,83 proc.).

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

Autor: Michał Kurdupski

KOMENTARZE (6) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas