Sześć lat po debiucie marka T-Mobile TV zniknęła z czeskiego rynku. Teraz znany operator telekomunikacyjny świadczy usługę telewizyjną u naszych południowych sąsiadów pod szyldem Magenta TV. Firma korzysta z niego także w Niemczech, Austrii i Polsce.
Usługa T-Mobile TV pojawiła się w Czechach w maju 2016 roku. W jej ofercie było wówczas 130 kanałów telewizyjnych. Teraz stacji jest prawie 170, z czego 60 proc. nadaje w wysokiej rozdzielczości, a kilka także w jakości 4K.
Rebradningowi towarzyszy kampania reklamowa. Operator informuje w niej, że obniżył cenę najczęściej kupowanego pakietu M. Przez dwa miesiące będzie można z niego korzystać za jedną koronę miesięcznie.
„Filmy i seriale stanowią połowę oglądalności”
Klienci, którzy skorzystają z promocji uzyskają dostęp do uruchomionej kilka miesięcy temu stacji Canal+ Action, a także m.in. kanałów JOJ Cinema, AXN, AXN White, AXN Black, FilmBox Premium i FilmBox Extra.
- Nasze badania pokazują, że większość widzów telewizji cyfrowej szuka przede wszystkim czeskich treści lub filmów zagranicznych. W przypadku użytkowników Magenta TV filmy i seriale stanowią prawie połowę całkowitego czasu spędzonego przed telewizorem, a 86 proc. klientów korzysta z funkcji cofania wyemitowanych już programów co najmniej raz w miesiącu - powiedział Zdenek Spurny, menadżer usług telewizyjnych T-Mobile w Czechach.
Nie dla wszystkich widzów usługa catch up TV jest jednak najważniejsza. - Fani sportu ze zrozumiałych względów wolą oglądać mecz na żywo. Nasza bogata oferta programowa, która obecnie obejmuje prawie 170 kanałów o różnych tematykach, zaspokaja potrzeby wszystkich widzów, dlatego liczba abonentów z Magenta TV stale rośnie - powiedział Zdenek Spurny, menadżer usług telewizyjnych T-Mobile w Czechach – dodał Spurny.
Niedługo do rebrandingu dużego operatora telewizyjnego może dojść także w Polsce. Z informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że po tym jak właściciel sieci komórkowej Play, przejął operatora kablowego UPC Polska, dojdzie do zmiany nazwy tej firmy. Sieć kablowa również ma posługiwać się marką Play.