Radio2022-11-18
8

TOK FM Premium ma ponad 30 tys. subskrybentów

Na koniec października liczba aktywnych subskrypcji TOK FM Premium, czyli dostępów do platformy podcastowej TOK FM (Grupa Radiowa Agory), przekroczyła 30 tys. W ten sposób zespół subskrypcyjny Grupy Radiowej Agory przed terminem zrealizował cel w tym zakresie postawiony przed pięcioma laty.

Radio TOK FM rozwija swoją ofertę subskrypcyjną TOK FM Premium od 2015 roku – wówczas wprowadzone zostały dodatkowe opcje płatnego dostępu do programów stacji na Tokfm.pl i w aplikacji mobilnej. W ostatnich latach rozwijane były nie tylko cykle podcastów, pakiety czy opcje dla subskrybentów, ale też serwis TOK FM i aplikacja wraz z całą platformą podcastową.

W 2017 roku, ogłaszając swoją długoterminową strategię, Grupa Agora zapowiedziała, że w ciągu pięciu lat przekroczy poziom 30 tys. sprzedanych subskrypcji TOK FM Premium. Zespół Grupy Radiowej Agory zrealizował ten cel z końcem października 2022 r., czyli dwa miesiące przed terminem.

„Z oferty TOK FM Premium korzysta obecnie ponad 30 tys. subskrybentów - to wyjątkowy sukces naszej stacji! Dzięki temu coraz bardziej zbliżamy się do celu, jakim jest przekształcenie TOK FM z marki radiowej w markę wszechstronną - 360°, obecną w coraz większym stopniu online i z powodzeniem rozwijającą się w eterze i cyfrze” – komentuje Adam Fijałkowski, wiceprezes Grupy Radiowej Agory.

„Nasz nowy rekord w obszarze subskrypcji odzwierciedla zaufanie odbiorców do wyjątkowych, rzetelnych treści TOK FM - produkcji radiowych, ale też tych dostępnych wyłącznie na platformie podcastowej. Mogliśmy go osiągnąć dzięki wspólnej, świetnej pracy całego zespołu GRA – od dziennikarzy i reporterów radiowych zaczynając, przez redakcję portalu tokfm.pl, ekspertów od sprzedaży i IT, na specjalistach od oferty cyfrowej kończąc. Wielkie brawa!” - dodaje.

„TOK FM Premium z 30 tys. sprzedanych dostępów to jeden z najciekawszych projektów subskrypcyjnych w Europie wśród rozgłośni radiowych” – mówi Marcin Kowalczyk, dyrektor ds. transformacji cyfrowej w Grupie Radiowej Agory.

„Cieszy nas również, że nasi subskrybenci tak bardzo cenią sobie programy i podcasty TOK FM - średni miesięczny czas, jaki poświęcają na słuchanie naszych treści premium rośnie i dziś wynosi już prawie 9 godzin. To właśnie z myślą o tej wyjątkowej grupie osób ciekawych świata, myślących krytycznie i niezależnie, rozwijamy ofertę TOK FM, pamiętając, że subskrypcje to przede wszystkim ludzie. To ich potrzeby i jakość doświadczenia dostępu do dziennikarstwa audio stawiamy w centrum naszej uwagi, chcąc mieć w nich ambasadorów marki i jednocześnie czyniąc ich współtwórcami nowoczesnych mediów. Dzięki zaangażowaniu i wyjątkowym kompetencjom całego zespołu GRA dzisiaj świętujemy ten sukces razem z naszymi słuchaczami” - dodaje Kowalczyk.

Wzmacnianie oferty

Największą popularnością w ofercie TOK FM cieszy się Pakiet Standardowy, obejmujący dostęp do radia na żywo bez reklam oraz pełny dostęp do wszystkich treści premium w aplikacji i na stronie Tokfm.pl.

W kolejnych miesiącach zespół subskrypcyjny TOK FM zamierza wzmacniać swoją ofertę dla użytkowników, m.in. ułatwiając im korzystanie z szerokiego portfolio treści podcastowych stacji. W tym celu prowadzone były analizy dotyczące potrzeb internautów wraz z jednoczesną pracą nad technologiczną stroną projektu. TOK FM chce też poszerzać grono swoich subskrybentów, docierając do coraz liczniejszej grupy polskich słuchaczy podcastów, których jest już 9 mln (dane: Tandem Media „Słuchacz podcastów w Polsce 2021”).

Zespół rozwija także ofertę dla klientów i marketerów doceniających rynek cyfrowej reklamy audio. Platforma podcastowa TOK FM zapewnia im, zdaniem Agory, dotarcie do atrakcyjnej grupy celowej przy szybko rosnących zasięgach i nowych sposobach na zwrócenie uwagi odbiorców w czasie bezekranowym. Grupa Radiowa Agory testuje nowe narzędzia umożliwiające lepsze dopasowanie kampanii do założeń reklamodawców oraz realizację działań niestandardowych.

Z aplikacji TOK FM korzysta miesięcznie ponad 90 tysięcy (MAU), a dziennie – ponad 32 tys. osób (DAU). Z kolei serwis tokfm.pl odwiedziło w październiku 2022 roku 2,78 mln unikalnych użytkowników, co stanowi 60-procentowy wzrost w stosunku do ub.r. (dane Mediapanel).

Dane nt. liczby wykupionych dostępów TOK FM Premium obejmują wyłącznie aktywne, opłacone subskrypcje w serwisie Tokfm.pl i w aplikacjach; nie obejmują zaś subskrybentów, którzy korzystają z darmowego okresu próbnego lub z innych promocyjnych, bezpłatnych dostępów do treści.

W trzecim kwartale br. Radio TOK FM, jak wynika z badania Radio Track (realizowanego przez Kantar Polska) odnotowało najwyższy udział w historii nadawania (3,5 proc.).

Autor:jsx

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas