Reklama2022-07-07
2

Bodyform w nowej kampanii pokazuje, jak wygląda noc kobiety, która miesiączkuje

fot. YouTube Bodyformfot. YouTube Bodyform

Marka środków higienicznych Bodyform (produkowanych przez Essity) rozpoczęła kampanię pod hasłem "Periodsomnia", w której pokazuje z czym muszą w nocy mierzyć się kobiety, które właśnie miesiączkują. W reklamie w dość realistyczny sposób pokazano cierpienia wielu kobiet.

Nowa kampania Bodyform pod hasłem "Periodsomnia" ma pokazać całą prawdę o tym, przez co przechodzą kobiety w trakcie menstruacji próbujące normalnie przespać noc.

W bardzo realistycznym spocie przedstawiono kobiety, które zwijają się z bólu, nie mogą zasnąć, zakładają kilka par majtek, wkładają dodatkowe podpaski, brudzą krwią pościel.

Marka Bodyform chce tą kampanią wywołać dyskusję na temat opieki zdrowotnej kobiet. Zwraca nią uwagę także na to, że kobiety od lat czują się niewidziane, niezauważane i nierozumiane w kontekście problemów, jakich doświadczają podczas menstruacji.

- Pomyśl o reklamach lub filmach, w których widzisz kobietę w łóżku. Przez połowę czasu „prawdopodobnie uprawia seks z mężczyzną, a potem ma super spokojny sen i wygląda pięknie po przebudzeniu - mówi partner strategiczny agencji AMV BBDO (autora kreacji) Margaux Revol. - Wszystko jest idealne – ale jeśli o tym pomyślisz, kiedy masz okres, twój sen jest dość chaotyczny - dodaje.

To jest główne przesłanie kampanii "Periodsomnia", dzięki której Bodyform ma być pozycjonowana jako jedna z niewielu marek „dokładnie przedstawiających to, przez co kobiety przechodzą w nocy”. Podkreśleniu tego ma służyć właśnie nowy, dość mocny w przekazie film.

Autentyczne historie

By kampania odzwierciedlała faktyczne problemy kobiet w trakcie miesiączki, jej autorzy musieli rozmawiać z ludźmi z różnych środowisk, aby dokładnie przedstawić różne rodzaje scenariuszy po zmroku. Wszyscy ludzie, którzy pojawiają się w reklamie "udzielili wywiadów, a ich historie są bardzo prawdziwe". Zespół agencji odtworzył nawet aspekty ich warunków życia, aby film wydawał się autentyczny, używając kombinacji kamer standardowych i termowizyjnych.

- Wykorzystaliśmy spostrzeżenia i wyraziliśmy je, animując obrazy termowizyjne - mówi Luca Grosso, jeden z twórców, którzy pracowali nad briefem.- Widzisz kobietę topiącą się z boku łóżka. To są rzeczy, których nie da się zrobić tylko na materiale z prawdziwego życia – potrzebujesz dodatkowej animacji, tego rodzaju pomysłowości. Są prawdziwe, będąc surrealistycznymi, w dziwny sposób. Potem była kamera termowizyjna, która była portalem między tymi dwoma światami, gdzie przechodzisz z jednego do drugiego w naprawdę płynny sposób - dodaje.

Kreatywni, którzy pracowali nad tą reklamą chcieli znaleźć charakterystyczne sposoby przedstawiania krwi, a w tej kampanii postrzegali ją jako postać podobną do Meduzy, odrywającą się od macicy i przepływającą przez ciało. - To była twórcza interpretacja skrzepu menstruacyjnego, który przechodzi przez podszewkę, i tego, że nawet kiedy śpimy - nasze ciało żyje w nocy - dodaje inna kreatywna Anzhela Hayrabedyan.

Tworząc termin „periodsomnia”, Bodyform ma nadzieję nadać nazwę doświadczeniu, które miliony kobiet przeżywają w nocy, pokazując, że ludzie nie są w tym osamotnieni, jednocześnie zapewniając im poczucie komfortu i wspólnoty.

Spot kończy się słowami: "Period never sleep".

Łamanie tabu w Ameryce
Bodyform miał wypuścić tę reklamę w Stanach Zjednoczonych. Firma zmieniła zdanie po tym, jak amerykański Sąd Najwyższy uchylił orzeczenie Roe przeciwko Wade, znosząc prawo do aborcji w wielu konserwatywnych stanach. Od tego czasu Essity podjęło decyzję o tymczasowym wstrzymaniu emisji kampanii w USA. Firma zapewnia, że wznowi tę kampanię jeszcze w tym roku, skupiając się przede wszystkim na społecznościach latynoskich.

Dyrektor ds. globalnego marketingu i komunikacji w firmie Essity, Tanja Grubner, wyjaśnia: - Marką, którą mamy w Stanach Zjednoczonych, jest Saba, która jest liderem rynku w Meksyku i Ameryce Środkowej. Zastanawialiśmy się, która to marka, ponieważ w ramach Essity mamy siedem marek regionalnych. Stany Zjednoczone są drugim co do wielkości rynkiem środków pielęgnacji kobiecej na świecie, więc koszt wejścia na rynek jest bardzo, bardzo wysoki. Postanowiliśmy zabrać Sabę do USA i skupić się na ludności latynoskiej, która będzie znała markę od dzieciństwa.  Koncentrujemy się również głównie na stanach, w których mieszka ludność latynoska, co jest również reprezentowane przez sprzedawców detalicznych, które znajdują się w Kalifornii, Teksasie, Arizonie i Illinois - mówi. Tymczasem Teksas i Arizona znalazły się wśród stanów zakazujących aborcji po obaleniu wyroku Roe v Wade.

- Wszyscy byliśmy zdruzgotani - komentuje wyrok Revol. - Pracujesz miesiącami i latami, próbując przekraczać granice, przełamywać bariery dla kobiet. A potem dosłownie ironia. Ogromny krok wstecz - mówi. I dodaje, że oczywiście pokazanie miesiączki w reklamie i prawa do aborcji to dwie zupełnie różne kwestie, ale obie odnoszą się do poczucia, że ​​opieka zdrowotna kobiet po prostu nie jest najwyższym priorytetem.

Podobnie jak w przypadku głośnej kampanii „ Womb Stories” pokazującej doświadczenia z macicą, Bodyform ma nadzieję, że „Periodsommnia” zostanie odebrana jako ważny głos w sprawie tego, że ​​kobiety nie muszą już zajmować się tymi problemami w odosobnieniu i że poczują, że marka solidaryzuje się z nimi. 

 

Autor:bg

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas