Telewizja2017-01-30
11

Polsat liderem rynku telewizyjnego. Jaki wynik Metro, Nowa TV, Zoom TV i WP? (top 150)

W grudniu ub.r. nowym liderem oglądalności w rynku telewizyjnym został Polsat, który wyprzedził TVP1. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotował TVN24, a z nowości na MUX-8 najwyżej uplasowały się Metro i Nowa TV. Ranking top 154 kanały w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w grudniu 2016 roku z drugiego na pierwsze miejsce awansował Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem grudnia 2015 roku wzrósł o 3,66 proc. i wyniósł 11,34 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców.

Z kolei na drugą pozycję spadła TVP1, której udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 13,71 proc. do 10,95 proc.

Trzeci był TVN. Jego wynik w porównaniu do grudnia 2015 roku zmalał o 3,61 proc. do 9,62 proc. Tuż za podium uplasowała się TVP2 (8,53 proc. udziału; w dół o 4,80 proc.). Czołową piątkę zestawienia zamyka TVN24 (po awansie z szóstej lokaty), którego udział wyniósł 4,29 proc., po wzroście o 18,18 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.

Na 14. lokacie znalazła stacja TVP Seriale - lider oglądalności kanałów filmowych. Jej udział uplasował się na poziomie 1,34 proc. (bez zmian).

Liderem oglądalności wśród stacji dziecięcych było TVP ABC (do góry o 36 proc. do 1,02 proc.), muzycznych - Polo TV (- 8,82 proc. do 0,93 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (+ 4,05 proc. do 0,77 proc.), sportowych - Eurosport 1 (+ 52,50 proc. do 0,61 proc.), a lifestylowych - ex aequo Polsat Play (+ 7,14 proc. do 0,60 proc.) i TVN Style (- 13,04 proc. do również 0,60 proc.).

Od 75. do 115. miejsca w zestawieniu zajęły nowe kanały, które w 2016 roku rozpoczęły nadawanie na ósmym multipleksie w naziemnej telewizji cyfrowej: Metro i Nowa TV (po 0,14 proc. udziału w rynku), Zoom TV (0,08 proc.) i WP (0,06 proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 na pozycji lidera znalazł się Polsat, którego udział wyniósł tutaj 13,24 proc., po wzroście o 5,25 proc. Drugie miejsce należało do TVN. Jego wynik w grudniu 2016 roku zwiększył się o 0,67 proc. do 12,08 proc.

Trzecia była TVP1 (7,38 proc udziału; w dół o 13,58 proc.), a czwarta - TVP2 (7,22 proc., spadek o 8,38 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (w dół o 5,22 proc. do 2,36 proc.).

Pierwsze miejsce wśród kanałów muzycznych zajęło Polo TV (- 5,06 proc. do 1,50 proc.), filmowych - TVP Seriale (- 9,82 proc. do 1,47 proc.), dziecięcych - TVP ABC (+ 38,46 proc. do 1,08 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (+ 5,95 proc. do 0,89 proc.), lifestylowych - TVN Style (- 9,78 proc. do 0,83 proc.), a sportowych - Eurosport 1 (+ 78,95 proc. do 0,34 proc.).

Zobacz tabelę

 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas