Telewizja2017-01-29
15

Polsat nowym liderem, TVN24 na czele kanałów tematycznych. Top 150 stacji w 2016 roku

Nowym liderem oglądalności w rynku telewizyjnym w 2016 roku został Polsat, który wyprzedził TVP1. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotował TVN24. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w 2016 roku z drugiego na pierwsze miejsce awansował Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem 2015 roku jednak spadł o 1,29 proc. i wyniósł 11,45 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców.

Na drugą pozycję spadła TVP1, której udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 9,61 proc. do 11,10 proc. Podium uzupełnia TVN. Jego wynik w porównaniu do 2015 roku zmalał o 2,63 proc. do 10,37 proc. Czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,32 proc. udziału; w dół o 4,59 proc.).

Czołową piątkę zestawienia zamyka TVN24 (po awansie z ósmej lokaty), którego udział wyniósł 3,81 proc., po wzroście o 18,32 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.

14. miejsce zajęła stacja TVP Seriale - lider oglądalności kanałów filmowych. Jej udział zwiększył się o 5,71 proc. do 1,48 proc.

Na czele stacji dziecięcych znalazło się TVP ABC (do góry o 31,43 proc. do 0,92 proc.), muzycznych - Polo TV (- 3,49 proc. do 0,83 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (+ 17,39 proc. do 0,81 proc.), lifestylowych - TVN Style (+ 4,48 proc. do 0,70 proc.), a sportowych - Polsat Sport (- 12,50 proc. do 0,56 proc.).

Zobacz tabelę

W grupie komercyjnej 16-49 na pozycji lidera znalazł się Polsat, którego udział wyniósł tutaj 13,23 proc., po wzroście o 0,15 proc. Drugie miejsce należało do TVN. Jego wynik w 2016 roku zwiększył się o 2,66 proc. do 12,75 proc.

Trzecia była TVP1 (7,39 proc udziału; w dół o 12,02 proc.), a czwarta - TVP2 (7,18 proc., spadek o 6,87 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (w dół o 8,43 proc. do 2,28 proc.). Pierwsze miejsce wśród kanałów filmowych zajęły TVP Seriale (+ 8,33 proc. do 1,69 proc.), muzycznych - Polo TV (1,34 proc.; bez zmian), lifestylowych - TVN Style (+ 5,56 proc. do 0,95 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (+ 25,33 proc. do 0,94 proc.), dziecięcych - TVP ABC (+ 36,92 proc. do 0,89 proc.), a sportowych - Polsat Sport (- 15,38 proc. do 0,44 proc.).

Zobacz tabelę

 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(15)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas