Internet2021-06-22
12

Jakub Smaga odchodzi z Onetu, będzie szefem ASZdziennika

Jakub SmagaJakub Smaga

Od sierpnia Jakub Smaga obejmie nowo utworzoną funkcję head of product w serwisie ASZdziennik, należącym do Grupy naTemat. Tym samym Smaga po 15 latach odchodzi z RASP Polska, gdzie pełnił szereg projektowych stanowisk. - Jeśli masz być głową, musisz być twardą głową. Nie możesz sobie pozwolić na to, że cię coś rozbije. Z Onetu do ASZdziennika - to jedyny, słuszny kierunek - komentuje Jakub Smaga.

Jakub Smaga ukończył medioznawstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim, a z Onetem związany był od 15 lat. Początkowo jako manager od projektów specjalnych, a następnie jako business development manager w obszarze telco/mobile i gamingu.

Cztery lata temu Smaga objął stanowisko kierownika działu Design Studio, a od 1,5 roku pełnił role product managera i product ownera Zweryfikowanego Nadawcy w produkcie pocztowym.

Czytaj także: Milena Bryła po 12 latach odchodzi z Gazeta.pl, będzie dyrektor contentu w Grupie naTemat

Z Onetu do ASZdziennika

Teraz zapowiedziano, że od 1 sierpnia 2021 roku Jakub Smaga obejmie nowo utworzoną funkcję head of product w serwisie ASZdziennik, należącym do Grupy naTemat.

- Ta rekrutacja to część większej strategii, którą wdrażamy w naszej organizacji i jednocześnie początek nowej ofensywy - zdradza Paulina Plenkiewicz, prezeska Grupy naTemat. - Nasza Grupa przechodzi szereg zmian, mających na celu zwiększenie jej konkurencyjności, zainteresowania wśród czytelników oraz świadomości potencjału reklamowego. ASZdziennik stanowi cenny walor w portfolio serwisów grupy. Jest marką wysoce rozpoznawalną, lubianą i unikalną. Z perspektywy czytelników, ASZdziennik jest ich wewnętrznym, sarkastycznym głosem, komentującym rzeczywistość. Z punktu widzenia klientów, stanowi unikalny format, pozwalający docierać do odbiorców w viralowy sposób. Wspólnie z Jakubem chcemy rozwijać ASZa jako medium, ale też jako wybitnie atrakcyjny produkt reklamowy, pozwalający prowadzić działania marketingowe w iście oryginalny, niespotykany u innych wydawców sposób. Powiedzenie „to chyba ASZdziennik" już na stałe weszło do potocznego słownika i naszą ambicją jest dalszy zasięgowy i biznesowy wzrost serwisu.

Z kolei Michał Mańkowski, redaktor naczelny, dyrektor operacyjny i członek zarządu Grupy naTemat informuje, że Smaga będzie całościowo odpowiedzialny za serwis.

- Znalezienie odpowiedniej „Głowy" do tak oryginalnego medium, jakim jest ASZdziennik, było nie lada wyzwaniem zarówno dla kandydatów, jak i dla nas - przyznaje Michał Mańkowski. - Sam proces rekrutacji był nie tylko nowym rekrutacyjnym doświadczeniem, ale pokazał też wielką moc serwisu - ilość aplikacji, które otrzymaliśmy, przerosła nasze najśmielsze oczekiwania. Cieszymy się, że Grupa naTemat jest atrakcyjnym miejscem dla doświadczonych menadżerów, z których know-how możemy korzystać i wspólnie ugruntować pozycję GNT na rynku.

Czytaj także: ASZdziennik rusza z audiobookiem „Polska dla Polek”, czyta Aleksandra Popławska

Satysfakcji ze  zmiany pracy nie kryje także Jakub Smaga, choć komentuje ją w nieco żartobliwy sposób. - Jeśli masz być głową, musisz być twardą głową. Nie możesz sobie pozwolić na to, że cię coś rozbije. No nie, w ASZu są naprawdę poważne sprawy, tam nie ma żartów. Tam może przyjdzie dzień, że trzeba będzie podjąć takie decyzje, że taka głowa sobie nie wyobraża, że musiałaby takie decyzje podjąć. Z Onetu do ASZdziennika - to jedyny, słuszny kierunek. Witaj przygodo! - komentuje Smaga.

W ub.r. wydawca Grupy naTemat osiągnął wzrost skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 25 proc. do 12,1 mln zł i 2,5 mln zł zysku EBITDA.

Autor:ps

Więcej informacji:Jakub Smaga, RASP, Onet, naTemat, ASZdziennik

KOMENTARZE(12)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas