Prasa2019-02-13
17

Jarosław Kurski: „Gazeta Wyborcza” ma grubo ponad 133 tys. subskrybentów cyfrowych. "Afera KNF i taśmy Kaczyńskiego"

Jarosław Kurski, fot. Gazeta WyborczaJarosław Kurski, fot. Gazeta Wyborcza

Wicenaczelny „Gazety Wyborczej” Jarosław Kurski stwierdził, że dziennik ma obecnie „gruuubo ponad 133 tys. cyfrowych użytkowników”. Agora nie podaje, ilu dokładnie jest tych subskrybentów. - W 2018 r. koncentrowaliśmy się na przygotowaniu najwyższej jakości usługi, aby pozyskani prenumeratorzy korzystali z Wyborcza.pl jak najczęściej i kontynuowali subskrypcję w kolejnych okresach - informuje Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w firmie.

W ostatnim weekendowym wydaniu drukowanym „Gazety Wyborczej” zamieszczono kod pozwalający korzystać za darmo przez dwa tygodnie z płatnej subskrypcji cyfrowej tego dziennika. - Każdy może poczuć się jednym z wielu gruuubo ponad 133 tys. cyfrowych użytkowników i mieć udział w naszym wielkim cyfrowym sukcesie, zwłaszcza ostatnich tygodni. #aferaKNF #TaśmyKaczyńskiego - skomentował to na Twitterze Jarosław Kurski, wicenaczelny „GW”.

Takie kody już parokrotnie zamieszczono w „Gazecie Wyborczej”, pierwszy raz pod koniec października ub.r. Oferty promocyjne dotyczące tej subskrypcji opublikowano też w listopadzie i grudniu ub.r. w kilku magazynach wydawanych przez Agorę.

Dlaczego Agora promuje w ten sposób subskrypcję cyfrową „GW”? - Wiemy, że wielu odbiorców tradycyjnych wydań na tyle lubi tę formę czytania treści „Gazety Wyborczej”, że na pewno z niej w najbliższym czasie nie zrezygnuje (tak pokazują nasze badania), ale staramy się im pokazać, że w chwilach, w których nie mogą sięgnąć po papierowe wydanie, warto sprawdzić treści na Wyborcza.pl. Zespół dziennika rozwija w ten sposób swoją ofertę, wpisując się w strategię Grupy Agora, która stawia na treści i usługi premium - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Agorze.

Agora nie podaje, ilu cyfrowych subskrybentów ma obecnie „Gazeta Wyborcza”

Płatny dostęp do treści w serwisach „Gazety Wyborczej” obowiązuje od początku 2014 roku. Na koniec 2017 roku korzystało z niego 133 tys. użytkowników, o 23 tys. więcej niż rok wcześniej.

Nowszych statystyk Agora na razie nie podała. - O wynikach finansowych „Gazety Wyborczej”, jak i całej Grupy Agora, odnotowanych w 2018 r. powiemy już wkrótce - 8 marca br. przy publikacji raportu rocznego. Zwykle omawiamy w nim wpływ przychodów z subskrypcji cyfrowych na wynik dziennika - zapowiada Nina Graboś.

- Choć oczywiście zespół „Gazety Wyborczej" cały czas rozwija tę ofertę - i to z sukcesem, jak często podkreślamy. W 2018 r. koncentrowaliśmy się na przygotowaniu najwyższej jakości usługi, aby pozyskani prenumeratorzy korzystali z Wyborcza.pl jak najczęściej i kontynuowali subskrypcję w kolejnych okresach - zaznacza menedżerka. - Dla strategii biznesowej kluczowy był przede wszystkim wzrost średniego przychodu z subskrypcji, poprawianie parametrów dotyczących utrzymania klienta czy zwiększenie udziału prenumeratorów opłacających subskrypcję w formie płatności cyklicznych.  Intensywnie pracujemy nad zwiększeniem przychodów „Gazety Wyborczej"” w internecie, zarówno w obszarze dostępu do usług cyfrowych, jak i oferty reklamowej - wylicza.

W połowie ub.r. Agora ogłosiła swoją strategię na najbliższe cztery lata. Zaplanowano w niej, że do końca 2022 roku liczba subskrybentów cyfrowych „GW” wzrośnie do 327 tys.

Oferta cyfrowa dziennika obejmuje dostęp do jego serwisów internetowych (na czele z Wyborcza.pl) wraz z możliwością zamieszczania komentarzy, a także dodatkowych artykułów odstępnych tylko dla prenumeratorów. Można ją wykupić na miesiąc za 19,90 zł lub na kwartał za 55 zł. Oba warianty są dostępne w promocjach cenowych: w przypadku miesięcznego nie płaci się za pierwszy miesiąc, a w przypadku kwartalnego pierwszy kwartał kosztuje 30 zł.

„Taśmy Kaczyńskiego” przyniosły „GW” wzrost sprzedaży

Pod konie stycznia „Gazeta Wyborcza” ujawniła pierwsze z nagranych rozmów z udziałem Jarosława Kaczyńskiego na temat planowanej przez spółkę Srebrną (zarządzają nią osoby związane z PiS) budową dwóch wieżowców w centrum Warszawy.

Agora podaje, że we wtorek 29 stycznia, w dniu publikacji pierwszej rozmowy, sprzedaż kioskowa „GW” była wyższa o 112 proc. od średniej z pozostałych wtorków w styczniu. Natomiast w czwartek 31 stycznia, gdy zamieszczono kolejną rozmowę, wynik był o 46 proc. wyższy od analogicznej średniej.

Pod koniec stycznia Agora podała, że w związku z publikacją tych materiałów nie podwyższono nakładu „Gazety Wyborczej”. Nie ma jeszcze pełnych wyników ze Związku Kontroli Dystrybucji Prasy o sprzedaży dzienników w styczniu.

Jak opisywaliśmy szczegółowo jesienią ub.r., „Gazeta Wyborcza” zdecydowanie najlepiej sprzedaje się w piątki, a najgorzej od wtorku do czwartku. Według danych ZKDP od stycznia do sierpnia ub.r. w piątki średnia sprzedaż ogółem „GW” wynosiła 157 841 egz. przy 239 053 egz. nakładu, we wtorki - 65 024 egz. przy 124 756 egz. nakładu, w środy - 68 022 egz. przy 133 703 egz. nakładu, a w czwartki - 68 925 egz. przy 131 858 egz. nakładu.

Według danych ZKDP w ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 94 527 egz., o 14,8 proc. mniej niż rok wcześniej.

Natomiast portal Wyborcza.pl w listopadzie ub.r. zanotował 7 mln realnych użytkowników i 63,29 mln odsłon, wobec 5,99 mln użytkowników i 56,36 mln odsłon w listopadzie 2107 roku (według badania Gemius/PBI).

Autor:tw

Więcej informacji:Jarosław Kurski, Gazeta Wyborcza

KOMENTARZE(17)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas