Telewizja2016-01-02
17

„Jeden z dziesięciu” ogląda 1,6 mln widzów. Teleturniej Tadeusza Sznuka pokonuje „Świat się kręci”

Teleturniej „Jeden z dziesięciu” ogląda średnio 1,62 mln osób, o 80 tys. widzów więcej niż rok wcześniej. Prowadzony przez Tadeusza Sznuka program daje Dwójce trzecie miejsce w rynku telewizyjnym, wygrywając z TVP1 emitującą wówczas magazyn „Świat się kręci”.

Premierowe odcinki programu „Jeden z dziesięciu” oglądać można w TVP2 od poniedziałku do piątku o godz. 18.50. Jak pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia oglądalność odcinków teleturnieju w okresie od 1 września do 28 grudnia 2015 r. wyniosła 1,62 mln widzów, co przełożyło się na 12,04 proc. udziału w grupie 4+ i 6,70 proc. w  grupie 16-49.

Najwięcej widzów w analizowanym okresie zgromadził odcinek nadany 13 listopada. Przyciągnął on przed ekrany 2,01 mln osób. To jedyne wydanie programu, które przekroczyło 2-milionową widownię.

Widownia topowych odcinków „Jednego z dziesięciu”

Zobacz tabelę

W porównaniu do analogicznego okresu 2014 r. program prowadzony przez Tadeusza Sznuka zyskał 80 tys. widzów. Wówczas „Jeden z dziesięciu” gromadził 1,54 mln oglądających przy udziałach wynoszących odpowiednio 11,47 proc. i 6,24 proc. Trzeba jednak dodać, że od końca listopada 2014 r. nadawano odcinki powtórkowe programu.

TVP2 w czasie emisji teleturnieju zajmuje trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem wówczas jest TVN, nadający końcówkę „Szpitala” i „Fakty”, co daje mu 21,55 proc. udziału. Druga pozycja należy do Polsatu, emitującego „Wydarzenia” (18,52 proc.). Gorzej od TVP2 wypada TVP1 (gł. „Świat się kręci” ; 8,99 proc.). Natomiast w grupie komercyjnej liderem jest Polsat, a dalej plasują się: TVN, Dwójka i Jedynka.

Oglądalność teleturnieju na tle konkurencji

Zobacz tabelę

„Jeden z dziesięciu” nadawany jest w TVP2 od 1994 roku. Teleturniej oparty jest na brytyjskim formacie „Fifteen to one”. Od początku istnienia programu jego gospodarzem jest dziennikarz radiowy Tadeusz Sznuk.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w listopadzie 2015 udział TVP2 w rynku telewizyjnym wyniósł 8,86 proc.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(17)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas