Cykl edukacyjny Radosława Kotarskiego „Podróże z historią” oglądało średnio 514 tys. widzów. Program dał Dwójce trzecie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”, a wpływy z reklam wyniosły 1,24 mln zł.
Widzowie Dwójki „Podróże z historią” mogli oglądać w niedziele około godz. 10.50, w okresie od 4 października do 27 grudnia br. (jeden odcinek nadany został w sobotę 19 grudnia br. o 11.55). Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl, pierwsza edycja programu przyciągała średnio 514 tys. widzów, co przełożyło się na 5,46 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie wszystkich widzów oraz 3,51 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
Największą widownię zgromadził odcinek z 15 listopada, który przyciągnął przed ekrany 677 tys. widzów.
Zobacz tabelę
TVP2 w paśmie emisji cyklu Radosława Kotarskiego zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem w tym czasie był TVN, który nadawał wówczas gł. „Dzień dobry TVN”, „Kobietę na krańcu świata” i „Co za tydzień”, co dało mu 12,07 proc. udziału. Drugie miejsce zajął Polsat (gł. filmy fabularne; 7,13 proc.), zaś najsłabiej z tzw. „wielkiej czwórki” wypadła TVP1 (liczne programy - m.in. „Anno Domini - Biblii ciąg dalszy”; 4,89 proc.). Wśród widzów w grupie komercyjnej z Dwójką wygrała również Jedynka.
Wpływy reklamowe z 13 wyemitowanych odcinków cyklu wyniosły 1,24 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
„Podróże z historią” to cykl prezentujący najciekawsze miejsca w Polsce, przedstawiające wartość historyczną, ale pod kątem tego jak wyglądało w nich w przeszłości życie codzienne czy stosunki społeczne. Program prowadzi Radosław Kotarski. Rozmawia on już z TVP2 na temat kontynuacji cyklu w przyszłym roku.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w listopadzie br. udział TVP2 w rynku telewizyjnym wyniósł 8,86 proc.